کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

كشف شبكه سوءاستفاده ميلياردي از كارت هاي سوخت باطله

خبرگزاری فارس , 16 تير 1392 ساعت 11:55

يک مقام آگاه از کشف يک شبکه پيچيده سوءاستفاده کننده از کارت هاي باطله سوخت خبر داد.





به گزارش عصر هامون؛ اين منبع آگاه در شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي در گفت و گو با فارس گفت: اين شبکه کارت هاي سوخت سوخته شده را از طريق يک عمليات پيچيده فني بازيابي کرده و با همدستي تعدادي از جايگاه هاي سوخت تهران به صورت غيرمجاز سوخت را از شبکه توزيع سوخت خارج مي کردند.
وي افزود: براساس بررسي هاي انجام شده رقم سوءاستفاده اين شبکه در شهر تهران ۱۰ تا ۱۲ ميليارد تومان بوده است و ۱۳ جايگاه توزيع سوخت در اين سوءاستفاده دخيل بوده اند.
وي اضافه کرد: ۳ باب از اين جايگاه ها متعلق به يکي از جايگاه داران مشهور تهران است که در اين جايگاه ها ۴ ميليارد تومان از طريق دريافت غيرمجاز سوخت سوءاستفاده شده است.
اين مقام آگاه تاکيد کرد: با هر ۱۳ جايگاه سوخت متخلف برخورد شده و با جريمه نقدي چند برابر رقم سوءاستفاده مواجه مي شوند.
براساس اين گزارش: پرونده اين سوءاستفاده همچنان مفتوح و در حال پيگيري در پليس آگاهي است.
در همين حال عباس کاظم پور مدير شرکت پخش فرآورده هاي نفتي استان تهران به فارس گفت: متاسفانه برخي افراد از کارت هاي سوخت که توسط شرکت ملي پخش از جريان سوختگيري خارج شده است سوءاستفاده مي کنند.
وي ادامه داد: برخي افراد مانند مالکان تاکسي کارت هاي سوخت را به ديگران مي فروشند و از اين کارتهاي سوخت استفاده هاي سوء مي کنند.
مدير شرکت پخش فرآورده هاي نفتي استان تهران خاطرنشان کرد: بازيابي از کارت هاي سوخته يک بحث فني است و از عهده همه خارج است و متاسفانه بايد گفت اسباب تقلب و تخلف در هر شرايطي وجود دارد.
کاظم پور در پاسخ به اين سوال فارس که اگر شما کارتهاي سوخت را باطل کنيد و عده اي اين کارتهاي سوخته شده را بازيابي کنند در عمل هيچ مبارزه اي با قاچاق سوخت صورت نگرفته است، تصريح کرد: همانطور که گفته شد کار بازيابي کارت هاي باطل شده از عهده همه خارج است و تنها عده اي معدود توان اين کار را دارند.
وي ادامه داد: تمام تراکنش ها از همه کارت هاي صادر شده در شبکه سراسري ثبت مي شود و کارت هاي سوخته شده نيز مشخص است، بنابراين اگر از يک کارت باطل شده دوباره استفاده شود در شبکه سراسري ما ديده مي شود و اين کار قابل رديابي است و از اين طريق مي توانيم با افراد متخلف برخورد کنيم.

انتهای پیام/5696


کد مطلب: 3701

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/3701/كشف-شبكه-سوءاستفاده-ميلياردي-كارت-هاي-سوخت-باطله

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir