کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله به سوریه و تاثیر آن بر روابط بین ایران و آمریکا

جام نیوز , 20 شهريور 1392 ساعت 13:15

این حمله باعث خواهد شد تا آمریکا خیلی چیزها را از دست بدهد و از طرفی ایران خیلی چیزها را بدست آورد. این حمله می تواند به ایران قدرت بیشتری هم بدهد.


به گزارش عصر هامون، پایگاه اطلاع رسانی الجزیره انگلیسی در مطلبی با عنوان "تاثیر حمله نظامی به سوریه بر روابط بین ایران و آمریکا" نوشت:

بعد از انتخاب حسن روحانی، بسیاری به دنبال آزمایش کردن راه های موجود در زمینه ایجاد رابطه بین ایران و آمریکا بودند.

اگر رئیس جمهور آمریکا چه با تایید کنگره و چه بدون آن، به سوریه حمله کند، فرصت اصلی برای برقراری رابطه با ایران و انجام مذاکرات جدید در مورد برنامه هسته ای ایران از بین خواهد رفت و ایران دوباره از حضور نظامی آمریکا در منطقه بیشترین استفاده را خواهد کرد و همچنان به روند پیشبرد در برنامه هسته ای خود ادامه می دهد.

از طرفی برخی نخبگان سیاسی در ایران معتقدند که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده است و آنها این عمل را محکوم کردند که در عوض مورد انتقاد تندروها در ایران قرار گرفتند و از طرفی حرف های آقای روحانی در این زمینه بر این بود که آمریکا نیز نباید به سوریه حمله کند و در صورت حمله به دمشق ایران دست روی دست نخواهد گذاشت.



در صورت انجام حمله نیز روحانی و دوستان او به کنار خواهند رفت. این حمله می تواند تندروهای ایران را قدرتمندتر کند و این در زمانی است که آمریکا می توانست با رهبران معتدل ایران رابطه برقرار کند.



این حمله باعث خواهد شد تا آمریکا خیلی چیزها را از دست بدهد و از طرفی ایران خیلی چیزها را بدست آورد. این حمله می تواند به ایران قدرت بیشتری هم بدهد.
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 42189

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/42189/حمله-سوریه-تاثیر-روابط-بین-ایران-آمریکا

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir