کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس بهداشت مدارس شهرستان خاش :

خوردن صبحانه نقش بسزایی در یادگیری دانش آموزان دارد

تفتان ما , 2 مهر 1392 ساعت 12:45

کارشناس بهداشت مدارس شهرستان خاش گفت : وعده ی صبحانه، نقش بسیار موثری در سلامت جسمی و فکری دانش‌آموزان دارد اگر دانش‌آموز صبحانه نخورد، به دلیل پایین افتادن قند خون، توانایی و شرایط لازم را برای یادگیری مطالب در مدرسه نخواهد داشت.


به گزارش عصر هامون، نرگس نوری در خصوص تغذیه دانش آموزان اظهار داشت : اصولا دانش‌آموزان به ۳ وعده غذایی اصلی و ۲ میان‌ وعده در طول روز نیاز دارند و باید از تمامی گروه‌های غذایی شامل شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، سبزیجات، میوه‌جات و گروه نان و غلات مصرف کنند و تعادل و تنوع غذایی در این سنین مهم است .

وی ادامه داد : وعده ی صبحانه، نقش بسیار موثری در سلامت جسمی و فکری دانش‌آموزان دارد اگر دانش‌آموز صبحانه نخورد، به دلیل پایین افتادن قند خون، توانایی و شرایط لازم را برای یادگیری مطالب در مدرسه نخواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد : دانش‌آموزانی که صبحانه نمی‌خورند، کم‌دقت، خسته و بی‌حوصله‌اند و نمی‌توانند کمبود انرژی، ویتامین‌ها و املاح معدنی را با خوردن وعده‌های غذایی دیگر جبران کنند.

وی خطاب به مداران بیان کرد : مادران باید هر روز صبح، صبحانه کودک خود را قبل از این‌که به مدرسه برود، آماده کنند .

نوری خاطر نشان کرد : تهیه میان‌وعده‌های مناسب و مغذی نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا ساعات نزدیک ظهر، کودک ممکن است گرسنه شود و این گرسنگی، نشستن سر کلاس را برای او غیر قابل تحمل‌ می‌کند.

وی در پایان متذکر شد : تمام این موارد، ضرورت توجه به تغذیه صحیح دانش آموزان در مدارس را بیش از پیش آشکار می‌سازد.
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 42479

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/42479/خوردن-صبحانه-نقش-بسزایی-یادگیری-دانش-آموزان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir