کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار هیرمند؛

زمینه اشتغال 500 نفر از ساکنین هیرمند در بازاچه های مرزی فراهم شد

ندای هیرمند , 23 مهر 1392 ساعت 8:26

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان هیرمند در سالن اجتماعات فرمانداری هیرمند برگزار شد.


به گزارش عصر هامون، سلطانعلی دهمرده فرماندار هیرمند در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان هیرمند که در سالن اجتماعات فرمانداری هیرمند برگزار شد گفت: فعالیت بازارچه های مرزی با توجه به خشکسالی های اخیر در سیستان موجبات اشتغال برای ۵۰۰ نفر از ساکنین روستاهای شهرستان هیرمند را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.
وی ادامه داد: مسئولین ، تجار و غرفه داران باید تلاش کنند تا با رفع نمودن موانع و مشکلات موجود در بازارچه های مرزی شهرستان زمینه اشتغال جوانان جویای کار فراهم شود.
فرماندار هیرمند خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ ارز، افزایش عوارض گمرکی،اخذ تعهدات ارزی به ازای صادرات، کمبود خودرو جهت حمل کالاهای صادراتی از جمله عوامل موثر در کاهش فعالیت بازاچه های مرزی میلک و گمشاد است.
دهمرده گفت: با توجه به اینکه تجار افغانی کالاهای صادراتی را مستقیم از کارخانجات تولیدی داخل کشور با کیفیت پایین خریداری و بدون واسطه غرفه داران ایرانی صادر می نمایند لازم است به منظور حفظ کیفیت کالاهای ایرانی و رعایت استاندارد و همچنین ادامه ی فعالیت غرفه داران پیگیری شود تا کارخانجات تولیدی داخل کشور از تحویل کالا و پذیرش سفارش تجار افغانی به صورت مستقیم خودداری و صادرات کالا صرفا از طریق غرفه داران بازارچه های مرزی صورت گیرد.
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 43355

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/43355/زمینه-اشتغال-500-نفر-ساکنین-هیرمند-بازاچه-های-مرزی-فراهم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir