کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست دامپزشکی زابل؛

منطقه سیستان بزرگ‌ترین صادر کننده دام کوچک به زاهدان است

اوشیدا , 23 مهر 1392 ساعت 12:03

سرپرست دامپزشکی زابل گفت: مردم از ذبح دام خود در منازل و معابر خودداری و سعی کنند دام خود را در کشتارگاه صنعتی محمدآباد زیرنظر مسئولان بهداشتی ذبح کنند.


به گزارش عصر هامون، حامد گنجعلی از آمادگی و نظارت کامل دامپزشکی زابل بر ذبح دام در شهرستان  زابل خبر داد و اظهار داشت: از نظر ما این عید مقدس است و زمان مناسبی ست که دامداران دام خود را عرضه کنند و گوشت سالم در اختیار مردم قرار دهند.
وی در ادامه افزود: اکیپ های ثابت وسیاردامپزشکی در سطح شهر زابل در روز عید قربان به حالت آماده باش است.
وی بیان داشت: خرید هرگونه دام لاغر مفرد، ریزش آب بینی، ریزش بزاغ، کبودی و خون مردگی، هرگونه آلات غیرطبیعی در جگر، ریه، روده‌ها، گوشت، رنگ، بو، اندازه و غیره با همکاران دامپزشکی زابل مشورت کنند.
گنجعلی اظهار داشت: مردم از ذبح دام خود در منازل و معابر خودداری و سعی کنند دام خود را در کشتارگاه صنعتی محمدآباد زیرنظر مسئولان بهداشتی ذبح کنند.
وی با اشاره اینکه عید قربان فرصت مناسبی برای صادرات دام بومی اصیل سیستان است گفت: منطقه سیستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده دام کوچک به زاهدان است.
رئیس نظام دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرستان زاهدان با توجه به بازاری که بیشترین تقاضای دام را دارد مردم سیستان مایل به صادرات آن هستند.
وی به بهداشتی بودن دام بومی سیستان تاکید کرد و اذعان داشت: دام سیستان پس از قرنطینه، سابقه واکسیناسیون، پلاک بارکد و معرفی اداره عشایر مجوز صادرات را از دامپزشکی زابل دریافت می‌کنند.
سرپرست دامپزشکی زابل به توزیع بیش از هزار نسخه برشور توصیه‌های بهداشتی در خصوص دام اشاره کرد و افزود: توصیه‌های بهداشتی در رابطه با چگونگی کشتار دام در عید قربان به صورت بروشور بین نمازگزاران عیدقربان در مصلی المهدی(عج) زابل توزیع خواهد شد.
این مسئول در پایان متذکر شد: مردم می‌توانند ابهامات و مشکلات خود را با کارشناسان دامپزشکی زابل با شماره تماس ۲۲۲۲۰۵۵-۰۵۴۲ در میان بگذارند.
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 43368

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/43368/منطقه-سیستان-بزرگ-ترین-صادر-کننده-دام-کوچک-زاهدان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir