کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واردات خودرو توسط نمايندگان رسمي "خودروسازان خارجي"/ نظارت دولت "رانت‌خواري" را کاهش ‌مي‌دهد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 5 آبان 1392 ساعت 8:26

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه براي انحصاري شدن واردات خودرو قطعا يک نظارت همه جانبه وجود خواهد داشت تصريح کرد: اگر در اين حوزه نظارتي بين "امتياز انحصار" و "عرضه به مردم" به وجود آيد بي شک انحصاري شدن واردات مثمر ثمر و مطلوب خواهد بود


به گزارش عصر هامون،غلام محمد زارعي نماينده مردم کهکيلويه و بو يراحمد در مجلس شوراي اسلامي گفت با بيان اينکه مسئله خودرو در کشور بسيار مهم و پيچيده شده است افزود: هم اکنون صنعت خودرو از يک طرف نياز به حمايت دارد و از طرف ديگر نارسايي و ناکافي بودن توليد و عدم ارائه خدمات به مردم نياز به يک بازنگري و ساماندهي دارد.

وي با تاکيد بر اينکه در رابطه با واردات بايد يک رويه بينابين اتخاذ شود، گفت: در اين حوزه هم توقف واردات اشتباه است و هم واردت بيش از اندازه زيرا در اين صورت صنعت داخلي استقلال خود را از دست خواهد داد.

زاعي با اشاره به صدور مجوز ترخيص خودروهاي با حجم موتور بالاي ۲۵۰۰سي سي افزود: افزايش بيش از حد قيمت خودروها در سطح بازار موجب شد دولت به جهت تعادل بخشي بالانس کرده و اين مجوز را صادر کند، چرا كه براي از بين بردن افزايش حبابي وار قيمت‌ها نياز به يک تعادل بين عرضه و قيمت خودرو در بازار داخلي وجود دارد.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت:بهتر است تنها نمايندگي‌هاي رسمي خودروسازان خارجي عرضه کننده و ارائه دهنده خدمات باشند زيرا اين مسئله به استقلال خودرو در داخل کشور کمک شاياني خواهد کرد.

زارعي با اشاره به اينکه براي انحصاري شدن واردات خودرو قطعا يک نظارت همه جانبه وجود خواهد داشت تصريح کرد: اگر در اين حوزه نظارتي بين "امتياز انحصار" و "عرضه به مردم" به وجود آيد بي شک انحصاري شدن واردات مثمر ثمر و مطلوب خواهد بود.

وي به وارد کنندگان متفرقه در صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: وارد کنندگان متفرقه آشفته بازاري را در صنعت خودرو به وجود آوردند اما اگر نظارت در اين حوزه متمرکز باشد خرده پاها نيز مي‌توانند سهميه اي در اين بازار داشته باشند.

انتهاي پيام/۵۰۸۲


کد مطلب: 43816

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/43816/واردات-خودرو-توسط-نمايندگان-رسمي-خودروسازان-خارجي-نظارت-دولت-رانت-خواري-کاهش-مي-دهد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir