تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴
فرانس24 ضمن تاکيد بر اصرار ايران بر حقوق هسته‌اي خود از اميدواري غربي‌ها به رسيدن به توافق در مذاکرات ژنو خبر داد.
فرانس24: ديپلمات‌هاي غربي به رسيدن به توافق با ايران همچنان اميدوارند
فرانس24: ديپلمات‌هاي غربي به رسيدن به توافق با ايران همچنان اميدوارند
به گزارش عصر هامون،شبکه تلويزيوني فرانس۲۴ گزارش داد: در پرونده مذاکرات هسته‌اي ايران در ژنو، برخي‌ها از فضاي اعتماد از دست رفته سخن به ميان مي آورند. ديپلمات هاي قدرتهاي بزرگ همچنان به توافق با تهران اميدوارند اما ايران بر مواضع خود اصرار دارد.

فرانس ۲۴ ادامه داد: ايران و قدرتهاي بزرگ گروه۱+۵ هنوز به توافقي دست نيافته‌اند. هر چند مسکو و لندن درباره نتيجه مثبت اين مذاکرات ابراز خوشبيني مي کنند، پاريس و واشنگتن خود را بدبين‌تر نشان مي دهند و درباره توافق حداقلي هشدار مي‌دهند.

مايکل مان سخنگوي کاترين اشتون اعلام کرد که مشکلات اصلي همچنان سر جاي خود باقي هستند.

به نظر مي رسد درباره برخي موارد توافق حاصل شده است که در اين بين مي‌توان از تعيين ميزان ذخاير اورانيوم با غناي پايين تهران نام برد. در مقابل ايران ده ميليارد دلار از دارايي هاي بانکي اش را که بلوکه شده اند دريافت خواهد کرد. برخي محدوديت‌هاي تجاري نيز پايان خواهد يافت و نقل و انتقال پول آزادتر خواهد شد. اما برخي موارد همچنان در بن بست قرار دارند که در اين بين نيز مي‌توان بويژه از مواضع مورد حمايت فرانسه نام برد. تعليق غني‌سازي اورانيوم در حد ۲۰ درصد و توقف فعاليت‌ها در مرکز هسته اي اراک که در آن رآکتور آب سنگين نصب شده است. اما پاسخ ايران اين است که حق اين کشور براي غني سازي اورانيوم قابل مذاکره نيست.

این گزارش مي افزايد: نخست وزير اسرائيل تا روسيه سفر کرد براي اينکه رئيس جمهور پوتين را قانع کند که بدون شروط توافقنامه‌اي را امضا نکند.

انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcirya5.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما