کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بیمارستان خاش؛

درمان خودسرانه بیماری دیابت بازی با جان بیمار است

2 آذر 1392 ساعت 16:08

رئیس بیمارستان خاش گفت : دیابت از بیماری های است که دیر تشخیص داده میشود و درمان خودسرانه توسط شخص شوخی کردن با جان بیمار است و دچار مرگ فرد میشود .


به گزارش عصر هامون به نقل از تفتان ما، رضا کرد در خصوص هفته دیابت اظهار داشت: دیابت بیماری مادام العمر و مزمنی می باشد که درمان قطعی ندارد ولی با رعایت مصرف منظم و توجه به توصیه های بهداشتی میتوان این بیماری را کنترل و یا از بروز عوارض آن در شخص جلوگیری شود.
وی ادامه داد: دیابت از بیماری های است که دیر تشخیص داده میشود و درمان خودسرانه توسط شخص شوخی کردن با جان بیمار است و دچار مرگ فرد میشود .
این مسئول تصریح کرد : از موقع تشخیص دیابت تا بروز عوارض این بیماری متفاوت است و به رعایت و کنترل قند خون طرف بستگی دارد.
رضا کرد بیان کرد: ۵۰ % از افراد مبتلاء به دیابت نوع ۲ از بیماری خود هیچ گونه اطلاعی ندارند و لذا افراد بیشتر از سن ۴۵ سال میبایست آزمایشات قند خون خود را انجام و کنترل کنند.
رئیس بیمارستان خاش خاطرنشان کرد: افرادی که دارای افزایش وزن هستند و زمینه ی ایجاد دیابت در خانواده آنان موجود است بیماری عروقی و قلبی کیست های تخمدان ، بی فعالیتی و دیابت حاملگی دارند و حتما می بایست قند خون خویش را بررسی کنند.
وی یادآور شد: بیماری دیابت یکی از دلایل افزایش دیالیزهای کلیوی، نقص عضو دست و پا ، نابینایی و مرگ و میر در کشور است.
این مسئول در پایان اظهار داشت: بیماری دیابت یکی از مهمترین بیماری هایی است ککه گاها بی صدا در فرد و به صورت ناگهانی سبب بروز عوارض و خطرات بسیاری میگردد.
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 44815

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/44815/درمان-خودسرانه-بیماری-دیابت-بازی-جان-بیمار

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir