کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی؛

تیم مذاکره کننده هسته ای با مردم شفاف نبود

12 آذر 1392 ساعت 6:59

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مسائل درج شده درتوافق نامه ژنو با آن چیزی که گروه مذاکره کننده ایران مطرح کردند متفاوت است.


حسینعلی شهریاری در گفت و گو با عصر هامون در خصوص اظهارات علی اکبر صالحی مبنی بر اینکه میتوانستیم در ژنو به توافقی بهتر دست یابیم، اظهار داشت: توافق نامه ژنو بردی مساوی نبود ما در این توافق نامه خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کردیم از دست دادیم، تعلیق غنی سازی و اب سنگین اراک و توقف توسعه سانتریفیوژها و سوخت  ۲۰ درصد از جمله مسائلی بوده که در توافق نامه ژنو توقف و تعلیق شده و در اصل امتیازاتی که آنها به ما داده اند بسیار ناچیز بوده است حتی تحریم ها بر علیه ایران لغو نشده بلکه تعلیق شده است.
وی افزود: در مذاکرات ژنو می توانستیم به توافق بهتری برسیم و تیم مذاکره کننده بهتر از این مدیریت کند.
شهریاری بیان کرد: مسائلی که در سال ۸۲-۸۳ رخ داد به مدیریت اقای روحانی بود و این مذاکرات هم که به فاصله 7-8  سال از اتفاق قبل روی داده است در زمان مدیریت ایشان است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مذاکرات ژنو مسائلی را پذیرفتیم که چون جو و فضای دنیا علیه جمهوری اسلامی می شود، نمی توانیم آن ها را رد کنیم و ممکن است در این صورت تحریم های شدید تری علیه ما وضع شود.
وی ادامه داد: کلیه تحریم هایی که در توافق نامه ژنو تعلیق شده مثل صنعت خودرو سازی، قطعات هواپیما ، پتروشیمی همه و همه به نفع کشور های اروپایی و غربی و اتحادیه اروپا است و نفع ان به جیب آنها می رود.
شهریاری تصریح کرد: متاسفانه تیم مذاکراه کننده با مردم شفاف نبود و باعث شد مردم بی جهت خوشحال شوند.
وی در پایان گفت: انتظار من این است که تیم مذاکره کننده با مردم شفاف باشد و صادقانه بگوید که ما چه دادیم و چه گرفتیم تا مردم خودشان قضاوت کنند.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 45367

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/45367/تیم-مذاکره-کننده-هسته-مردم-شفاف-نبود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir