کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛

دانشجویان باید در صحنه های سیاسی حضور فعال داشته باشند

16 آذر 1392 ساعت 14:05

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان باید در صحنه های سیاسی حضور فعال داشته باشند زیرا سیاست نمیتواند از متن زندگی ما فاصله داشته باشد بویژه برای دانشجویان ما که نیروی خلاق ، جوان و پر انرژی جامعه هستند.


به گزارش عصر هامون به نقل از زاهدانه، حجت‌الاسلام عباس دانشی اظهار داشت: ۶۰ سال پیش در تاريخ ۲۴ آبان اعلام شد که نيکسون معاون رئيس جمهور آمريکا از طرف آيزنهاور به ايران مي‏آيد. برای تشکر و قدر دانی از نيکسون رژیم شاهنشاهی او را به ایران دعوت کرد تا جهت دریافت دکترای افتخاری در دانشگاه تهران حاضر شود.
وی افزود: در مقابل دانشجويان مبارز دانشگاه نيز تصميم گرفتند که در فضاي حکومت نظامي بعد از کودتاي سياه، هنگام ورود نيکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. و در یک حضور انقلابی دانشجویان تهران بخصوص دانشجویان دانشکده فنی تهران خشم خود را نسبت به این اقدام نشان دادند و رژیم تعداد ۳۰ نفر از دانشجویان را به خاک و خون کشیدند که ۳ نفر شهید شدند .
دانشی ادامه داد: این رویداد به عنوان یه نقطعه عطف در مبارزات دانشجویان ما ثبت شده و روز ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ايستادگي دانشجويان اين سرزمين در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگي در دفتر تاريخ اين سرزمين به يادگار ثبت گرديده است که با پیروزی انقلاب اسلامی این روزبعنوان روز دانشجو نامگذاری شد .
وی بیان کرد: انتخاب این روز بعنوان روز دانشجو بر ضد استکباری بودن حرکتهای دانشجویی و مبارزه های آنان صحه گذاشت و بنیاد شایسته ای برای فعالیتهای سیاسی دانشجویان ما رقم خورد که نقشه راهی برای دانشجویان ما بود تا همیشه عزم و اراده سیاسی خود را متوجه دشمنان اصلی ملت ایران داشته باشند .
وی اذعان داشت : روحیه استکبار ستیزی همواره به عنوان یک اصل در مبارزات دانشجویی بوده و بهمین جهت دانشجویان عزیز ما نباید واقعه ۱۶ آذر و ۱۳ آبان که دانشجویان ما لانه جاسوسی امریکا را تصرف کردند را فراموش کنند و باید همیشه پیرو راه شهیدان باشند و آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان باید در صحنه های سیاسی حضور فعال داشته باشند زیرا سیاست نمیتواند از متن زندگی ما فاصله داشته باشد بویژه برای دانشجویان ما که نیروی خلاق ، جوان و پر انرژی جامعه هستند و دیانت و سیاست را همراه با هم مانند دو بال حرکت رو به رشد جامعه مد نظر و توجه قرار دهند .
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 45683

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/45683/دانشجویان-باید-صحنه-های-سیاسی-حضور-فعال-داشته-باشند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir