کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناسان آژانس از تاسیسات اراک بازدید کردند/ نسل جدید سانتریفیوژها توان ما را در غنی‌سازی مضاعف می‌کند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 17 آذر 1392 ساعت 14:16

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، از بازدید کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تأسیسات اراک خبر داد.


به گزارش عصر هامون،"بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در مورد برنامه بازرسان آژانس گفت: کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته از تهران به اراک سفر کرده بودند، از صبح امروز (یکشنبه) بازدید خود را از تأسیسات اراک آغاز کردند و این بازدید تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد.

وی افزود: بازدید از تاسیسات کارخانه آب سنگین در راستای تفاهم‌نامه تهران و در خواست سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و پاسخ مثبت ما انجام شد.

کمالوندی اطلاعات درباره نسل جدیدی از سانتریفیوژها را موجب پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت: اطلاعات نسل جدیدی از سانتریفیوژهایی که توان ما را در غنی‌سازی مضاعف می‌کند، در اختیار پادمان قرار گرفته که این اقدام نیز مصادف و همزمان با بازرسان آژانس شد.

وی خاطرنشان کرد: این کارشناسان عصر امروز بعد از بازگشت به تهران، راهی وین خواهند شد.

گفتنی است؛ در پی سفر یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، ایران و آژانس در ۲۰ آبان در تهران سندی را به امضا رساندند که براساس آن چارچوبی برای همکاری بین ایران و آژانس مورد توافق قرار گرفت.

براساس این توافق، ایران با بازرسی بازرسان فراتر از تعهدات پادمانی‌اش از تاسیسات تولید آب سنگین اراک و معدن گچین بندرعباس موافقت کرد.

انتهای پیام/۵۰۸۲


کد مطلب: 45776

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/45776/کارشناسان-آژانس-تاسیسات-اراک-بازدید-کردند-نسل-جدید-سانتریفیوژها-توان-غنی-سازی-مضاعف-می-کند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir