کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه مسجد امام حسین اهل تسنن خاش

تکیه بر مشترکات مهمترین اصل برای دستیابی به وحدت مسلمانان است

30 دی 1392 ساعت 11:14

امام جمعه مسجد امام حسین اهل تسنن خاش گفت : تکیه بر مشترکات مهمترین اصل برای دستیابی به وحدت مسلمانان است.


به گزارش عصر هامون به نقل از تفتان ما؛ مولوی عبدالواحد ریگی اظهار داشت: با تقسیم مسلمانان به گروه‌های مختلف، دشمنان همه تلاششان این بود که بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند به همین دلیل با تقسیم مسلمانان به شیعه و سنی، دشمنان از این موضع بسیار استفاده کرده و مسلمانان را مورد توطئه و حتی ضرب و شتم قرار دادند.
وی ادامه داد : دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت اسلام و مسلمانان و شکست اسلام جرقه اختلاف را ایجاد کردند تا به اسلام و مسلمانان ضربه وارد کنند.
مولوی ریگی بیان کرد : دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان، آنان را به سمت امیال، اهداف و مقاصد شومشان کشانده و خوار و ذلیلشان کنند که انگلیسی‌ها همواره در تلاش هستند با شعار تفرقه بیانداز و حکومت کن به اهداف پلیدشان در جوامع اسلامی دست یابند.
امام جمعه مسجد امام حسین اهل تسنن خاش خاطرنشان کرد : وحدت شیعه و سنی به این معنا نیست که سنی شیعه شود و شیعه سنی شود چرا که در اصول اختلاف نیست بلکه در فروع اختلاف است و هر کسی می‌تواند به شیوه و سنت خود عمل کند.
وی در پایان اظهار داشت : نقاط مشترک فراوانی بین دو مذهب شیعه و سنی وجود دارد و منظور از وحدت این است که اهل تسنن و تشیع در این نقاط مشترک هم‌دست و هم‌صدا بوده و با هم در این مسیر حرکت کنند.
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 47356

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/47356/تکیه-مشترکات-مهمترین-اصل-دستیابی-وحدت-مسلمانان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir