کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به 15 هزار پرونده تخلفات تعزیراتی در سال 92 رسیدگی شده است

18 اسفند 1392 ساعت 13:05

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت : از ابتدای سال 92 تا کنون بالغ بر 15هزار پرونده به تعزیرات حکومتی از ناحیه مراجع گزارش دهنده مختلف و شکایات مردمی به شعبات تعزیرات استان وارد شده که به آنها رسیدگی شده است .


به گزارش عصر هامون به نقل از زاهدانه، صبح امروز سید مرتضی مدنی فدکی در جمع خبرنگارن زاهدان گفت : تعزیرات حکومتی زیر مجموعه وزارت دادگستری می باشد و وظایفی که به آن محول شده رسیدگی به تخلفات اقتصادی دربخش خصوصی و دولتی ، رسیدگی به تخلفات اصناف و بازار، رسیدگی به حوزه بهداشت و درمان غذا و دارو ، تخلفات دامی ، رسیدگی به تخلفات آرد نان و گندم ،رسیدگی به تخلفات فراورده های سوختی ،حوزه حمل و نقل و رسیدگی به جرایم و تخلفات قاچاق کالا و ارز می باشد.

وی گفت : بخش رسیدگی به تخلفات در تعزیرات به طرق مختلف انجام می شود اولین طریقه که اولویت دارد شکایتهای مردمی می باشد و شهروندان میتوانند شکایات خود را بدون هیچ هزینه ای به اداره ارائه دهند و همچنین می توانند از طریق بازرسان سازمان صنعت و معادن و اصناف شکایت خود را به این سازمان ارائه دهند تا به موضوع رسیدگی شود .

وی افزود : قانون قاچاق کالا و ارز از 7 اسفند ماه سال جاری اجرایی شده است و صلاحیت های اولیه قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی واگذار شده است به جز جرایم قاچاق سازمان یافته ، حرفه ای و کالاهای ممنوع که در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب می باشد مابقی تخلفات کالا و ارز صلاحیت اولیه آن به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار شده است .

وی در مورد این قانون گفت : در این قانون مجازات ها تغییر پیدا کرده بعضا خفیف تر شده و در بعضی موارد شدیدتر اعمال شده است و به امر قاچاق کالا و ارز توجه ویژه ای شده است زیرا پدیده قاچاق کالا و ارز به اقتصاد کشور در حوضه تولید ، اشتغال و ایجاد شغلهای کاذب تاثیر گذار است و مخل توسعه اقتصادی کشور است و برای جلوگیری از این پدیده در استان نیاز به همکاری مردمی می باشد.

وی به نزدیک شدن به پایان سال اشاره نمود و بیان کرد : با توجه به نزدیک شدن به پایان سال تعزیرات حکومتی برنامه های کشیک خود را در راستای دفاع از حقوق مردم را مشخص نموده و در استان استان دو مقطع کشیک داریم ، همکاران ما از 17 تا 29 اسفند از ساعت 16 تا 21 شب پی گیر شکایات و گزارشات هستند و همچنین روزانه گشت سیار در مرکز استان همراه رئیس شعبه درسطح شهر سیار هستند و درمحل تخلف حضور دارد و در همان مکان در صورت اثبات تخلف رای صادر میشود تا مردم حضور تعزیرات و بازرسی را در بازار لمس کنند.

وی افزود : مقطع بعدی کشیک 29 اسفند تا 15 فروردین ازساعت 8.30 تا 13.30 می باشد و رسیدگی به شکایات مردمی که در این ایام به دست ما برسد در اولویت کار قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در سال‌جاری آمار ورودی پرونده به تعزیرات حکومتی نسبت به سال گذشته از 10 درصد کاهش برخوردار بوده و از طرفی تعداد گزارشات مردمی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و متخلفین این پرونده ها به جرایم نقدی بیش از 160 میلیارد ریال محکوم شدند .

وی در انتها افزود : تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان جزء 7 استان برتر کشور از نظر عملکرد می باشد و این امتیاز سبب میشود تا ما وظیفه و مسئولیت خود را در قبال حقوق مردم و مصرف کننده بیشتر کنیم و در دفاع از حقوق مردم به هیچ عنوان در اعمال قانون کوتاهی نداشته باشیم.

انتهای پیام/7250


کد مطلب: 49658

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/49658/15-هزار-پرونده-تخلفات-تعزیراتی-سال-92-رسیدگی-شده

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir