تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۵
مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خاش خبر داد،

برداشت 4 هزار تن خیار گلخانه ای در خاش

مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خاش گفت : پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 4 هزار تن خیار و بیش از 2 هزار تن گوجه فرنگی از سطح گلخانه های شهرستان خاش برداشت و به بازار مصرف خاش و دیگر شهرهای استان روانه شود .
برداشت 4 هزار تن خیار گلخانه ای  در خاش
برداشت 4 هزار تن خیار گلخانه ای در خاش
به گزارش عصر هامون،امان الله طوقی با بیان این مطلب که شهرستان خاش با داشتن تعداد ۱۰۷۱ واحد گلخانه ای رتبه نخست گلخانه را در استان دارا می باشد  در گفت و گو با تفتان ما اظهار داشت : از این تعداد در سال جاری بیش از ۸۰۰ سالن ۵۴۰ متری فعال است .
وی ادامه داد : به منظور استفاده بهینه از آب و خاک و افزایش تولید واحد سطح کار احداث گلخانه در این شهرستان از حدود ۸ سال قبل با احداث چند واحد گلخانه آغاز گردید که به دلیل صرفه اقتصادی و استقبال کشاروزان و علی الخصوص جوانان در سالهای اخیر افزایش چشمگیری را شاهد بوده ایم .
وی با بیان این که کاشت خیار در نیمه مهرماه و نشاء گوجه فرنگی در مرداد ماه انجام شده است ، افزود : برداشت محصول خیار از اول آذر و برداشت گوجه فرنگی نیز از اواسط آبان آغاز شده و به دلیل شرایط آب و هوائی مناسب تا خردادماه ادامه دارد .
طوقی مناسبترین تراکم را برای خیار در گلخانه ۲٫۵ تا ۳٫۵ بوته در مترمربع و برای گوجه فرنگی ۲٫۵ – ۲ بوته در متر مربع عنوان  و تصریح کرد :‌ارقام کشت شده خیار در شهرستان خاش زحل ، رویال ، شاپنی و هلندی و ارقام گوجه فرنگی فالکاتو و دوریگو می باشد .
وی پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت ۴ هزار تن خیار و بیش از ۲ هزار تن گوجه فرنگی از سطح گلخانه های شهرستان خاش برداشت و به بازار مصرف خاش و دیگر شهرهای استان روانه شود .
مدیریت جهادکشاورزی خاش خاطرنشان کرد : این گلخانه برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و ۱۵ نفر از فارغ التحصیلان بیکار رشته کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز با عقد قرار دادی با معاونت بهبود تولیدات گشاهی سازمان جهادکشاورزی استان نیز نظارت فنی برای گلخانه ها را  بر عهده دارند .
وی در پایان اظهار داشت : به منظور کسب در آمد برای خانواده های روستای و ترویج احداث گلخانه های کوچک در سال جاری تعداد ۷ واحد گلخانه در مقیاس کوچک به صورت الگوی از محل اعتبارات سازمان جهادکشاورزی استان برای تعدادی از کشاورزان کم در آمد احداث شده است .
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcivya5.t1a3z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما