تاریخ انتشار :شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های پاکستانی ادعاهای تازه‌ای درباره مکان نگهداری و آخرین وضعیت سربازان ربوده شده ایرانی مطرح کرد.
تازه ترین ادعاهای عبد الرئوف ریگی درباره مرزبانان ایرانی
تازه ترین ادعاهای عبد الرئوف ریگی درباره مرزبانان ایرانی
به گزارش عصر هامون، «عبد‌الرئوف ریگی» سخنگوی گروه جیش العدل در مصاحبه با روزنامه امت ادعا کرد: "جیش العدل از پاکستان یا سایر کشورها وارد خاک ایران نمی‌شود بلکه پایگاه اصلی این گروه داخل خاک ایران است".

وی امیدوار است با این سخنان، از شدن انزجار عمومی مردم علیه خود و دیگر دست پروده های وهابیت بکاهد.

جیش العدل

ریگی در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه امت درباره تعداد مرزبانان گروگان گرفته شده نیز گفت: "جیش العدل 5 مرزبان را گروگان گرفته بود اما یکی از آنان را اعدام کردیم".

وی افزود: "در حال حاضر 4 سرباز ایرانی در اسارت جیش العدل به سر می‌برند که در سلامت کامل هستند".

سخنگوی جیش العدل تأکید کرد: "چنانچه ایران به درخواست‌های مطرح شده پاسخ مثبت دهد، چهار مرزبان گروگان گرفته شده به سلامت آزاد می‌شوند".

وی مدعی شد: "جیش العدل یک گروه مذهبی است و هیچ ارتباطی با قوم‌گرایان و جدایی‌طلبان ندارد".

 

این ادعاها در حالی مطرح می شود که در همه صفحات اینترنتی این تروریست ها، ادعای استقلال بلوچستان و کردستان و خوزستان و خراسان و ... مطرح می شود و دیروز نیز خواستار دعا برای پیروزی جدایی طلبان و استقرار خلافت اسلامی القاعده در ایران شدند.

جیش العدل

گفتنی است عبد الرئوف ریگی، برادر عبد المالک ریگی رهبر سابق گروه جند‌الله است که دستگیر و اعدام شد.


گروه تروریستی جیش العدل 17 بهمن ماه 92 پنج سرباز مرزبانی ایران را در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربود و به خاک پاکستان انتقال داد.

این گروه تروریستی سوم فروردین ماه اعلام کرد یکی از گروگان‌ها را اعدام کرده و اکنون تهدید می‌کند یکی دیگر از مرزبانان ربوده شده را 13 فروردین به قتل می‌رساند.

در همین حال، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با احضار سفیر پاکستان در تهران  اقدام فوری این کشور برای شناسایی و دستگیری عاملان قتل یکی از مرزبانان ایرانی و آزادی دیگر گروگان‌ها راخواستار شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور نیز شامگاه چهارشنبه در گفتگویی تلفنی با نخست وزیر پاکستان، اقدام جدی و فوری این کشور برای دستگیری ربایندگان مرزبانان ایرانی و آزادی گروگان‌ها را خواستار شد.

روحانی هفتم فروردین در جریان سفر به کابل، برای شرکت در مراسم جشن جهانی نوروز، با همتای پاکستانی خود ملاقات و درباره نجات گروگان‌ها با او گفتگو کرد.

رئیس جمهوری اسلامی در بازگشت از سفر یک روزه به کابل و در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران گفت که رئیس‌جمهور پاکستان در این دیدار تأکید کرد که کشورش تمام تلاش خود را برای رهایی مرزبانان ایرانی انجام خواهد داد.

به باور ناظران، نوع درخواست‌های گروه تروریستی جیش العدل، برگرفته از ادعاهای القاعده و حامیان غربی-عربی آنها است و تلاش آنان برای مستقل نشان دادن خود، نمایشی بیش نیست.


انتهای پیام/ 4030

https://www.asrehamoon.ir/vdcfxjdt.w6dxeagiiw.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما