کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه کسی دلیل لغو سخنرانی مولوی عبدالحمید را به آیت الله سلیمانی نسبت داد؟!

زاهدان پرس , 27 فروردين 1393 ساعت 16:47

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:برخی گفته اند که من از سخنرانی مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان در ورزشگاه ۱۷ شهریور جلوگیری کرده ام .


 به گزارش عصر هامون،حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفرهای استانی خود صبح دیروز وارد استان سیستان و بلوچستان شد و در ورزشگاه ۱۷ شهریور شهر زاهدان با مردم این شهر سخن گفت سپس رئیس جمهور عصر دیروز و در ادامه اولین روز از سفر خود به سیستان و بلوچستان با جمعی از نخبگان، ایثارگران ، فرهنگیان، دانشگاهیان و هنرمندان در دانشگاه سیستان و بلوچستان دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا نماینده ای از این اقشار پشت تریبون قرار گرفتند و مشکلات و خواسته های خود را به رئیس جمهور مطرح کردند و سپس رئیس جمهور در جمع آنان سخن گفت.
همچنین روحانی در مراسم دیدار با خانواده ایثارگران و منتخبین با خانواده جمشید دانایی فر مرزبان گروگان گرفته شده که  به دست گروهکی تروریستی ربوده شده است دیدار و از آنان دلجویی کرد.
آیت الله سلیمانی امام جمعه زاهدان در مراسم دیدار علما، فضلا و طلاب با رییس جمهور پشت تریبون قرار گرفت و گفت: برخی گفته اند که من از سخنرانی مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان در ورزشگاه ۱۷ شهریور جلوگیری کرده ام اما این موضوع صحت ندارد و برای اثبات آن از سخنرانی خود صرف نظر می کنم و وقت خود را به دیگر دوستان می دهم .
سپس مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من هیچ گلایه ای از این موضوع نداشتم و وقتی سخنان امیدبخش رئیس جمهور را شنیدم آرام شدم و تمام حرفهایم یادم رفت.
وی افزود: صحبت های امروز رئیس جمهور در جمع مردم زاهدان بسیار انعکاس مثبتی در بین مردم سیستان و بلوچستان داشته است و ما شدیدا احساس اخوت و برادری می کنیم و بدانید که اگر یک قطره خون از دماغ شیعه یا سنی بچکد برای ما قابل تحمل نیست و هیچ فرقی میان شیعه و سنی وجود ندارد.  
وی در این مراسم خطاب به رییس جمهور گفت: شما هیچ دغدغه ای برای انسجام این استان نداشته باشید اینجا شیعه و سنی با هم برادرند حتی در عزا و شادی هم شرکت می کنند و از دیر باز این اخوت در میان انها وجود داشته است .
وی افزود: من بار ها گفته ام اگر قطره خونی از بینی شیعه و سنی کم شود برای من ناگوار است و فرقی نمی کند شیعه و سنی هر دو مسلمانند و برای ما فرقی میانشان نیست.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان از تنوع قومی و مذهبی برخوردار است امروز جامعه بشری به افراط و تفریط مبتلاست و نیاز است که از افراط و تفریط دوری کنیم و علمای شیعه و سنی از افراط و تفریط بیزارند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه علما جلوگیری از کسانی است که می خواهند تفرقه ایجاد کنند گفت: ما باید در اداره مملکت به یکدیگر نزدیک شویم تا چنان اخوت حاصل شود که به آنطرف مرزها سرایت کند.
وی گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های زیادی از قبیل کشاورزی ، دامداری و وجود مرز های شرقی و مرزهای آبی از مزیت های استان است که باید با مدیریت قوی از آن بهره برداری کنیم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 51370

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/51370/کسی-دلیل-لغو-سخنرانی-مولوی-عبدالحمید-آیت-الله-سلیمانی-نسبت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir