کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خاش

کارواندر مستعد رویش گیاهان منحصر به فرد دارویی است

28 فروردين 1393 ساعت 9:16

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خاش گفت: شرایط مساعد آب و هوایی وجود کوهها، دره ها، رودخانه ها، نقاط جنگلی و دشت های زیبا و دیدنی منطقه کارواندر خاش زمینه را برای رویش گیاهان منحصر به فرد دارویی و خوراکی فراهم کرده است.


به گزارش عصر هامون، عبدالباسط پاکزاد در گفت وگو با تفتان ما اظهار داشت: پوشش گیاهی این منطقه بکر بوده و محلی مناسب برای رویش گیاهان سردسیری و گرمسیری به شمار می رود.
وی بیان کرد: صدها گونه گیاهی اعم از دارویی، خوراکی و غیره در این منطقه وجود دارد که بیشتر آنها نیز ناشناخته مانده اند و برای شناسایی آنها باید تحققات لازم انجام شود.
وی گفت: خوشبختانه در منطقه کارواندر با کثرت انواع پوشش گیاهی درختی، بوته ای و علفی و گلهای زیبا رو به رو هستیم و خطر نابودی و انقراض آنها نیز به دلیل همکاری مردم و ساکنان منطقه بسیار اندک است.
وی تصریح کرد: گونه های گیاهی این منطقه توسط کارشناسان منابع طبیعی در حال شناسایی و تحقیقات و بررسی های لازم بر روی گیاهان ناشناخته، انواع جلبک ها، گلسنگ ها و غیره در حال انجام است و بزودی برای حفظ گونه های منحصر به فرد در این منطقه کارهای حفاظتی انجام خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خاش افزود: خوشبختانه ساکنان بومی منطقه همکاری خوبی در زمینه ارائه اطلاعاتی در خصوص گیاهان و استفاده های آنان دارند و در مسیر شناسایی پوشش گیاهی منطقه ما را یاری می رسانند.
انتهای پیام/ 9031


کد مطلب: 51394

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/51394/کارواندر-مستعد-رویش-گیاهان-منحصر-فرد-دارویی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir