تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
امام جمعه اهل تشیع شهرستان خاش گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارزش معنوی زنان قوی شده است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارزش معنوی زنان قوی شده است
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارزش معنوی زنان قوی شده است
به گزارش عصرهامون به نقل از تفتان ما،حجت الاسلام محمد حسین میری درمراسم جشن میلاد کوثر در حسینیه صاحب الزمان ( عج ) خاش ، اظهار داشت: مادران کشورمان باید در مکتب اسلام با الهام گرفتن از حضرت فاطمه زهرا (س) فرزندان خود را تربیت کرده و آنها را برای خدمت به ملت و کشور از هر جهت آماده کنند.
امام جمعه اهل تشیع شهرستان خاش گفت: بانوی دو عالم فرزندانی همچون حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) را در دامان خود پرورش داده‌اند.
حجت الاسلام میری بیان داشت: با توجه به اینکه از نظر سیاسی و اقتصادی در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم، بانوان عصپس از پیروزی انقلاب اسلامی ارزش معنوی زنان قوی شده است.ر جاری برای تربیت نسل جدید باید اینگونه بکوشند.
وی تصریح کرد : حضرت فاطمه زهرا (س) فرزند معصوم، همسر معصوم و خودشان معصومه بودند و رسول خدا (ص) ایشان را الگو و نمونه‌ زن‌های عالم تا قیامت معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه نخستین بانویی که در راه ولایت به شهادت رسیده حضرت فاطمه (س) بوده، ادامه داد: ایشان در دفاع از مقام ولایت که تداوم بخش راه نبوت و رسالت پیامبر بوده جان را در طبق اخلاص نهاد و مقام نخستین شهیده‌ راه ولایت را به خود اختصاص داد.
حجت الاسلام میری خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی به عنوان الگو و نمونه‌ زندگی مطرح بوده و هر بعدی از زندگی آن حضرت تجلی جلوه‌ای از جمال الهی است.
امام جمعه اهل تشیع شهرستان خاش افزود : حضرت فاطمه (س) دارای یک خلقت ویژه‌ای است تا جایی که در روایات معتبر آمده که خداوند فرموده است «زهرا را از نور خود آفریدم » و این نشان‌دهنده عظمت خلقت این بانوی بزرگ است.
وی در پایان با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا (س) اظهار کرد: فضائل معنوی این بانوی بزرگوار و کمالات ایشان بسیار ویژه است به گونه‌ای که اینگونه کمالات و فضائل از دست بشر بر نمی‌آید.
خانم بیگی مسئول حوزه طلاب خواهران خاش نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: حضرت فاطمه (س) در حساس‌ترین موقعیت‌ها بزرگ‌ترین پشتوانه‌ی روحى پیامبر اکرم (ص) بود و بار سنگین غصه‌ها را از دوش او برمی‌داشت و لقب «ام ابیها» برخود گرفت.
خانم بیگی با تاکید بر ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه، ابراز داشت: ویژگی‌های اخلاقی، سیره عبادی، نحوه برخورد با همسر و فرزندان،‌ تربیت فرزندان، ساماندهی و مدیریت امور خانه و زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان الگو برای خانواده‌ها و تمام انسان‌ها مطرح است.
وی در پایان ابراز داشت: آن حضرت الگویی منحصر به فرد برای آموزش تحکیم ارکان زندگی در جوامع کنونی بوده و بسیاری از مشکلات موجود در خانواده‌ها با الگوگیری از سبک زندگی فاطمی حل خواهد شد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdciwyaw.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما