کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم استعفای استاندار دولت تدبیر و امید را در خیابان مطالبه کردند

6 ارديبهشت 1393 ساعت 21:36

تشییع پیکر شهید محمدرضا صیادی در حالی در زاهدان صورت گرفت که با موج اعتراضات مردم در مقابل سیاست های استاندار سیستان و بلوچستان همراه بود.


به گزارش عصر هامون، امروز خیابان آزادی شهرستان زاهدان برای دومین بار در هفت روز گذشته شاهد تشییع شهیدی دیگر از خطه شهید پرور این استان بود.
هنوز یک هفته از ترور "شهید جواد نوروزی" معلمی که چند روز پیش در روستای حیط از توابع شهرستان راسک به دست افراد مسلح ناشناس به گلوله بسته شد، نگذشت که روز پنجشنبه تیتر اول رسانه های استان خبر از شهادت "محمدرضا صیادی" کارمند اداره ثبت احوال بخش سرباز را دادند.
اگرچه مردم این منطقه با این گونه اقدامات هدایت شده از سوی عوامل داخلی وابسته به خارج مدتهاست آشنایی دارند، اما تاکنون شخص یا گروهی این سلسله اقدامات تروریستی را برعهده نگرفته است.
سلسله ترورهایی که با حالت های مشابه همزمان با حضور سکان دار دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مدت زمان کوتاه کمتر از ده روز تکرار شد.
با این وجود تشییع پیکر شهید "محمدرضا صیادی" در حالی در زاهدان صورت گرفت که با موج اعتراضات مردم در مقابل سیاست های استاندار سیستان و بلوچستان همراه بوده است، و مردم شرکت کننده در این مراسم که در این میان جمع کثیری از خانواده شهدا بویژه شهدای ترور حضور داشتند، خواستار استعفای علی اوسط هاشمی نماینده ارشد دولت تدبیر و امید که از آذر ماه سال گذشته سکان مدیریتی استان را به دست گرفته است، شدند.
مردم با شعار های " دستگاه قضایی انتقام انتقام" و "استاندار استاندار .. استعفا استعفا"، "استاندار استاندار این آخرین پیام است"و "مرگ بر وهابی" واژه ای که دکتر شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در بیانیه روز گذشته خود متهمان اصلی ناامنی های اخیر استان را  حذف کنندگان واژه "وهابیت" از ادبیات امنیتی استان دانست، مسیر تشیع را تا گلزار شهدای زاهدان طی کردند و عدم حضور علی اوسط هاشمی در مراسم تشییع باعث تشدید اعتراضات شد.
در همین رابطه علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال خبرنگار عصرهامون در حاشیه تشییع پیکر شهید صیادی، مبنی بر دلیل عدم حضور استاندار در مراسم چیست؟ بیان داشت:"استاندار در ماموریت است و ماموریت آن از قبل برنامه ریزی شده بود".
به گزارش عصر هامون، استاندار سیستان و بلوچستان تاکنون در مراسم تشییع جنازه شهدای استان که در زمان مدیریت وی صورت گرفته شرکت نکرده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 51863

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/51863/مردم-استعفای-استاندار-دولت-تدبیر-امید-خیابان-مطالبه-کردند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir