تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱
این افزایش قیمت با شیب تند ادامه دارد و این عامل خود عامل مخاطره‌آمیز در بازار مسکن خواهد بود؛ به طوری که انگیزه کارآفرین را کم می‌کند و وضع وخیمی در بازار به وجود می‌آورد.
رئیس انبوه سازان: به زودی سونامی قیمت مسکن اتفاق می افتد
رئیس انبوه سازان: به زودی سونامی قیمت مسکن اتفاق می افتد
به گزارش عصر هامون، مجتبی بیگدلی، رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن، درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بخش مسکن بیشترین اشتغالزایی را در کشور دارد و 70 درصد اشتغال کشور زیر مجموعه این بخش است.

او گفت:‌ از آنجاکه سالی یک میلیون ازدواج در کشور صورت می‌گیرد برای تامین مسکن این افراد یک و نیم میلیون واحد مسکونی نیاز داریم.

بیگدلی گفت: هیچ صنعتی پویاتر، با پهنه کارآفرینی و اشتغالزایی بالاتر از صنعت ساخت و ساز نیست اما وزارت راه و شهرسازی هیچ برنامه‌ای در این زمینه ارائه نداده و این بخش را تعطیل کرده است.

دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور با بیان این‌که حدود یک سال از زمان تصدی مسئولان جدید بخش مسکن می‌گذرد، گفت: هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است به طوری که ارائه وام خرید، ساخت و ارائه زمین در تولید انبوه تعطیل شده است.

او گفت: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در بخش مسکن، هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

بیگدلی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: مسئولان باید برنامه‌ریزی، افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و ساخت و ساز را کنترل کنند.

رییس انجمن انبوه ‌سازان مسکن گفت: سرمایه‌گذاران در این بخش نیاز به مشوق دارند برای آن‌که تولید بیشتری داشته باشند.

او با بیان این‌که از ابتدای سال قیمت‌ مصالح ساختمانی افزایش یافته است، گفت: این افزایش قیمت با شیب تند ادامه دارد و این عامل خود عامل مخاطره‌آمیز در بازار مسکن خواهد بود؛ به طوری که انگیزه کارآفرین را کم می‌کند و وضع وخیمی در بازار به وجود می‌آورد.

بیگدلی گفت: دوران فعلی، آرامش قبل از طوفان است به طوری که یک سونامی در قیمت‌ها اتفاق خواهد افتاد.

او با بیان این‌که در حال حاضر تا حدودی رونق به بازار مسکن بازگشته است، ادامه داد: به زودی صدای شکستن دیواره تقاضا را خواهیم شنید و در پی آن سونامی افزایش قیمت مسکن اتفاق خواهد افتاد.

دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور درباره اولویت‌های دولت در این بخش گفت: تسهیلات دولتی به این بخش تعلق نمی‌گیرد باید وام‌های خرید و تولید دوباره راه بیفتد و در اختیار انبوه ساز و تولیدکننده قرار گیرد.

او گفت:‌ افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث کاهش تولید می‌شود و کسانی هم که انگیزه تولید دارند انگیزه خود را از دست می‌دهند و ما به شدت به سمت کمبود عرضه و بالا رفتن تقاضا پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcgwx9n.ak9xn4prra.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما