کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ؛

بندر چابهار نقش مهمی در دستیابی هند به کشورهای CIS دارد

30 ارديبهشت 1393 ساعت 13:02

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هند از قطب‎های اقتصادی نوظهور جهان است و توسعه بازارهای آن مستلزم همکاری‎های اقتصادی و ترانزیتی با سایر کشورها است و بندر چابهار نقش مهمی در دستیابی آن به کشورهای CIS دارد.


به گزارش سرویس اقتصادی عصر هامون به نقل از چهاربهاران،حامدعلی مبارکی با اشاره به سابقه همکاری‎های بین دو کشور از دیرباز تاکنون در دیدار با سرکنسول هند در زاهدان و هیئت تحقیقی – اقتصادی هند گفت: بی تردید هند از قطب‎های اقتصادی نوظهور جهان است و توسعه بازارهای آن مستلزم همکاری‎های اقتصادی و ترانزیتی با سایر کشورها است و بدین خاطر بندر چابهار نقش مهمی در دستیابی آن به کشورهای CIS دارد.
مبارکی همچنین ادامه داد: موضوع مشارکت اقتصادی کشور هند با این منطقه موضوعی مربوط به امروز نیست بلکه سالهاست گروه‎های هندی پیش از این برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار اعلام آمادگی کرده بودند اکنون با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به اقتصاد، رفاه و معیشت مردم، لازم است روند گفت‌وگو و چگونگی نحوه سرمایه‎گذاری سرعت بیشتری گیرد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن اشاره به امکانات و ظرفیت‎های بالقوه بندر استراتژیک چابهار، مزایای ترانزیت کالا از منطقه آزاد چابهار را برشمرد و افزود: امکانات و تجهیزات موجود در بندر چابهار می‎تواند زمینه را برای فعال کردن مسیر ترانزیت کالاهای هندوستان به کشورهای افغانستان و آسیای میانه و همچنین سایر کشورها فراهم سازد.
وی گفت: منطقه آزاد چابهار یک موقعیت ممتاز و بین‎المللی در نقشه جهان دارد فعال‌سازی مسیر ترانزیت هند – چابهار – افغانستان شروعی برای همکاری‎های مشترک است.
مبارکی افزایش حرکت‎های مثبت همکاری‎های اقتصادی، مشارکت هند در قطب سوم پتروشیمی منطقه آزاد چابهار، صنایع نساجی، خودروسازی و ایجاد بازار تخصصی کالاهای هندی در منطقه را از زمینه‎های فعالیت گروه‌های اقتصادی هندی خواند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار پیشنهاد همکاری‌های دانشگاهی بین دو کشور را با توجه به ظرفیت این منطقه در زمینه تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های تحقیقاتی را مطرح کرد.
در این دیدار نماینده هیئت مطالعاتی سیاسی – اقتصادی هندی نیز ضمن تاکید بر آشنایی سرمایه‎گذاران، صنعتگران و تجار کشور هند در خصوص فرصت‎های سرمایه‎گذاری مورد علاقه طرفین و در خواست‎های سرمایه‎گذاران هندی با اولویت، بررسی و خدمات لازم برای فعالیت آنان در این منطقه را خواهان شد.
گفتنی است: این دیدار در سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد سرپرست نمایندگی وزارت خارجه، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان، جمعی از مدیران مرتبط سازمان و تنی چند از مقامات هندی و نماینده سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 53124

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/53124/بندر-چابهار-نقش-مهمی-دستیابی-هند-کشورهای-cis

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir