کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار خاش؛

توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

31 ارديبهشت 1393 ساعت 9:49

فرماندار خاش گفت : توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد .


به گزارش سرویس اقتصادی عصرهامون به نقل از تفتان ما،محمد اکبر چاکرزهی در کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی شهرستان خاش اظهار داشت : توانمندی کشاورزان باید ارتقاء یابد و با ارتقای توانمندی کشاورزان به رونق بخش کشاورزی و افزایش سهم این بخش در اقتصاد و اشتغال زایی کمک می شود.
وی با تاکید بر حل سریعتر مشکلات کشاورزان این شهرستان ، افزود : کلیه موانع تخصیص منابع آبی ، منابع بانکی ، واگذاری اراضی و مشکلات اجرایی بر سر راه کشاورزان هرچه سریعتر حل گردد .
چاکرزهی تاکید کرد : ما باید تمامی مشکلات سر راه کشاورزان را حل کنیم و از آن ها حمایت کنیم و اگر مشکلات آنان حل نشود مطمئنا از کشاورزی زده می شوند و به سمت کارهای خلاف و شغل های کاذب خواهند رفت .
وی با اشاره به شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، بیان کرد : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ما باید تولید و بهره وری را افزایش دهیم و به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم .
فرماندار خاش ضمن اشاره به این مطلب که باید توازن و برابری بین شهروندان برقرار شود ، تاکید کرد : از اعمال سلیقه ای و کار کردن سلیقه ای خودداری کنیم .
وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه خاش در بخش کشاورزی ، افزود : خاش یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان به شمار می رود و با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم بسیار مناسب به رنگین کمان تولیدات کشاورزی تبدیل شده است.
نماینده عالی دولت در خاش گفت : ‌کشاورزی کار شیرینی است اما پر مشقت است و توسعه کشاورزی مکانیزه ، استفاده از روشهای نوین آبیاری، یکپارچه سازی اراضی و غیره از اقدامات موثر در افزایش بهره وری در بخش کشاورزی محسوب می شوند.
امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش نیز در ادامه این جلسه گفت: همکاری، تعامل و ارتباط گسترده مسئولین با مردم و اخذ مشارکت از آنان برای توسعه بخش کشاورزی ضروری می باشد.
وی افزود : بهره گیری صحیح و حداکثری از منابع آبی می تواند تحول بزرگی در کشاورزی منطقه ایجاد کند و اجرای کامل طرحها و مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی می تواند به توسعه فعالیتها و بهبود آن تاثیر گذار باشد.
طوقی با اشاره به این مطلب که در شهرستان خاش بیش از ۶۰ نوع محصولات گیاهی کشت می شود ، تصریح کرد : ۱۴۰۰ طرح کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است .
وی بیان کرد : ۴۰۰ رشته قنات با ۱۵۰۰ چاه کشاورزی در شهرستان خاش وجود دارد .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش در پایان اظهار داشت : اجرای طرح‌ها و سیستم های نوین آبیاری به افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات کیفی و افزایش تولید کمک می نماید .
انتهای پیام /4382


کد مطلب: 53186

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/53186/توسعه-بخش-کشاورزی-نقش-مهمی-تحقق-اقتصاد-مقاومتی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir