کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان؛

طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از۳ خرداد در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

1 خرداد 1393 ساعت 10:02

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از 3 خرداد در 28 پایگاه در سراسر استان اجرا خواهد شد.


به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از خط اول،غلامرضا فرزانه درباره زمان سنجش تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان، گفت: از۳ خرداد ماه اولیایی که دانش آموز یا نوآموز بدو ورود به دبستان دارند، می توانند به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه و نسبت به پیش ثبت نام آن ها با ارائه شناسنامه اقدام کنند.
وی افزود: این دانش آموزان توسط مدیر به پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی معرفی و نوبت دهی می شوند. طبق نوبت به پایگاه سنجش مراجعه و امور غربالگری که شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، ارزیابی ذهنی و سایر فاکتورها است را طی می کنند.
فرزانه ادامه داد: اگر پرونده سلامت تکمیل و تایید به مهر پایگاه سنجش شود، اولیا می توانند با آن پرونده برای ثبت نام قطعی دانش آموزانشان اقدام کنند.
وی پیشگیری از افت تحصیلی و تامین بهداشت روانی خانواده، هدایت آموزشی، آگاهی والدین از وضعیت فرزندشان و دسترسی به اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان بدو ورود به دبستان را از اهداف طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان عنوان کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان ۲۸ پایگاه طرح سنجش در استان گفت :درحوزه سیستان ۱ پایگاه ،شهر زابل ۲ پایگاه، زاهدان ۶ پایگاه ،میرجاوه سراوان خاش جالق سوران ،بمپور ،بزمان ،نیکشهر، کنارک، راسک، چابهار، دشتیاری هر کدام یک پایگاه و در ایرانشهر احتمال افزایش ۲ پایگاه وجود دارد .
فرزانه افزود :در سال قبل ۴۰ هزار و ۴۴ نفر در این طرح ارزیابی شده اند که بالغ بر ۷۰ درصد ورودی مدارس ابتدایی است .
وی ادامه داد :بابت خدمات اولیه مبلغ ۱۰ هزار تومان گرفته می شود اما کسانی که به مراکز تخصصی ارجاع شوند در بحث تخصصی شنوایی، آمادگی، بینایی رایگان خواهد بود.
انتهای پیام /4382


کد مطلب: 53270

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/53270/طرح-سنجش-کودکان-بدو-ورود-دبستان-از۳-خرداد-سیستان-بلوچستان-اجرا-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir