تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
روز گذشته طی اقدامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی زابل جهت خروج تجهیزات پزشکی از بیمارستان هیرمند، مردم و مسئولین این شهرستان مانع از خروج این تجهیزات شدند.
وقتی سلامتی مردم مرزدار هیرمند نادیده گرفته می شود!!
وقتی سلامتی مردم مرزدار هیرمند نادیده گرفته می شود!!
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از ندای هیرمند، در اقدامی غیر منتظره گروهی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زابل که قصد خروج لوازم و تجهیزات پزشکی بیمارستان هیرمند به شهرستان زابل را داشتند، با حضور به موقع مسئولین و مردم از این اقدام جلوگیری شد.
به دنبال اخبار واصله مبنی بر تخلیه بیمارستان تازه تاسیس شهرستان هیرمند از لوازم پزشکی بدور از نگاه مسئولین محلی ومرز داران هیرمند امروز شاهد جابجایی تجهیزات پزشکی و دستگاهها پیشرفته این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی وشبکه بهداشت ودرمان شهرستان زابل بودیم .
به دنبال این خبر اعضای شورای شهر دوست محمد به اتفاق مردم در محل حاضر که شاهد جابجایی وسایل با خودرو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زابل بودند که بلافاصله اقدامات لازم انجام و با مقاومت مردم و دخالت پلیس از این اقدام جلوگیری بعمل آمد.
حرف های ضد و نقیض مسئولین و نا امیدی مردم مرزدار هیرمند
این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که هنوز یک هفته از آخرین سخنان سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولین و مردم این شهرستان مبنی بر افتتاح زودهنگام این بیمارستان نگذشته است ، اما امروز با انتشار این خبر آنچه از سخنان این مقام مسئول خوشحالی را در دل مردمان سخت کوش شهرستان هیرمند زنده کرده بود به یاس و ناامیدی مبدل ساخت، سخنانی که بارها و بارها از زبان مسئولین شنیده شد و مردم هم منتظر تحقق آن ماندند، اما امروز با آنچه در این شهرستان شاهد بودیم امید مردم به نا امیدی مبدل و یقینا دیگر اعتمادی به گفته های مسئولین نخواهند داشت .
چندی قبل نیز محمد علی پیری فرماندار هیرمند در تشریح برنامه های شهرستان از تغییر جدی پیگیری امورات در جهت رفاه و آسایش و حق و حقوق شهروندی سخن گفت که ضمن ایجاد نگرشی اعتدال گونه تلاش خواهند نمود تا گره از مشکلاتی که به دلیل سوء مدیریت در گذشته سالهاست اتفاق افتاده بگشایند .
اما امروز شاهد جابجایی لوازم پزشکی از بیمارستانی بودیم که سالهاست مردم در انتظار افتتاح و استفاده از خدمات آن هستند ، اکنون هم آنچه مردم از فرماندار مردمی خود انتظار دارند تلاش در جهت احقاق حق مردم این شهرستان است که سالهاست با قهر طبیعت ساخته اند.
دائمی: بیمارستان هیرمند هیچ زمان افتتاح نمی شود
دائمی  از جمله افرادی بود که در محل حضور داشت و با صراحت اعلام کرد: این بیمارستان در هیج زمانی افتتاح نخواهد شد و بودن لوازم هم در این مکان بی فایده وکارائی نخواهد داشت بر همین اساس این لوازم باید به شهرستان زابل انتقال یابد .
دیگر مسئولانی که در جابجای تجهیزات دخالت مستقیم داشتند اعلام کردند: دستگاههای اتاق عمل شهرستان زابل از کار افتاده و جان مردم زابل در خطر است لذا باید این لوازم به بیمارستان زابل انتقال یابند و بودن آنها در این بیمارستان بی فایده است .
وقتی سلامتی مردم مرزدار هیرمند نادیده گرفته می شود!!
علیرضا آشتاب رئیس شورای شهر دوست محمد در این باره گفت : در هفته گذشته دکتر سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در جمع مردم ومسئولین خبر از افتتاح این بیمارستان در چند روز آینده داد اما امروز شاهد خالی شدن این بیمارستان از تجهیزات هستیم.
وی ادامه داد: این بیمارستان قرار بود ۲۲ بهمن سال ۹۲ افتتاح شود اما این اتفاق نیفتاد و پس ازآن نیز بارها شاهد وعده های امروز و فردای مسئولین و نمایندگان بوده ایم.
رئیس شورای شهر دوست محمد افزود: باید چند نفر در این شهر تلف شوند تا مسئولین به فکر بیفتند و یا مگر جان مردم این شهرستان که مرزدارانی بی ادعا هستند برای مسئولین ارزش ندارد که اعلام میکنند جان مردم زابل در خطر است آیا این خطر شامل حال این مردم نمی شود؟
وی بیان کرد: تاکنون چند نفر بخاطر کمبود امکانات و نبود پزشک متخصص در این شهرستان جان خود را از دست داده اند، چندی قبل نیز شاهد مرگ مادر یکی از اعضای شورای شهر به جهت سهل انگاری پزشک معالج و کمبود امکانات در این شهر بودیم ، باید حتما فاجعه ای در این شهرستان اتفاق بیفتد تا مسئولین بخود بیایند.
علیرضا سراوانی عضو دیگر شورای شهر که در محل حضور داشت ومانع انتقال لوازم گردیده بود گفت : طی برقراری تماس از سوی شهروندان مطلع شدیم گروهی درحال خارج کردن اموال بیمارستان هستند که بالافاصله در محل حاضر وبه مسئولین هم اعلام کردیم که وسایل در حال خارج شدن است اما پاسخی دریافت نکردیم .
وی ادامه داد : توجیه کسانی که در حال خارج کردن لوازم بودند از کار افتادگی دستگاههای پزشکی اتاق عمل شهرستان زابل اعلام شد ،آیا راه حل منطقی جایگزین کردن لوازم بیمارستان زابل خالی کردن این بیمارستان است که سالها با خون دل به اینجا رسیده است ویا اینکه خون مردم زابل از ۸۰ هزار ساکن در شهرستان هیرمند رنگین تر است و چه توجیهی منطقی در برابر این اقدام وجود دارد بجز کم اهمیت جلوه دادن جان هزاران شهروند مرزدار هیرمندی.
به راستی دلیل عدم افتتاح این بیمارستان با وجود داشتن تجهیزات و امکانات پزشکی چیست؟ 
امیدواریم مسئولین شهرستانی و استانی هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات و افتتاح بیمارستان این شهرستان مرزی اقدام نمایند.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdch6knm.23nx6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما