تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
حضور یك بانوی ایرانی در دولت هند، رونمایی از هواپیمای تیم ملی برزیل در جام جهانی، ذبح‌ فعال‌رسانه‌ای‌ توسط داعش، نتیجه لبیک ظریف به فرمانده، تصویری وحشتناک از اوکراین، صنایع دستی گروه‌های تروریستی، طراحی موتورسیکلت ویژه زنان در قزوین، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری7 خرداد است.
به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

حضور یك بانوی ایرانی در دولت هند
ربه گزارش آرمان به نقل از ویترز نوشت: "نارندرا مودی" نخست وزیر جدید هند صبح دیروز سه‌شنبه یك روز پس از آنكه رسما به عنوان نخست وزیر جدید هند سوگند یاد كرد، نخستین اعضای كابینه خود را در دولت جدید آن كشور معرفی كرد. "اسمرتی" ایرانی جوان‌‌ترین وزیر كابینه معرفی شده، ۳۸ سال سن دارد و تنها وزیر مسلمان نیز نجمه هپتولا، ۷۴ ساله است. خانم ایرانی، وزیر توسعه منابع انسانی و همسر زوبین ایرانی، از شهروندان زرتشتی هند است.


رونمایی از هواپیمای تیم ملی برزیل در جام جهانی
به گزارش فارس، هواپیمای تیم ملی برزیل در جام جهانی 2014 برزیل یک بوئینگ 737 است که به شکل بسیار جالبی رنگ‌آمیزی شده است.


تصویری وحشتناک از اوکراین
عصر ایران نوشت: جسد ده‌ها شبه نظامی طرفدار روسیه که در درگیری روز دوشنبه در شهر دونتسک در شرق اوکراین بر سر تصرف فرودگاه این شهر از سوی نیروهای ارتش اوکراین کشته شده‌اند، در سردخانه دونتسک به روی هم تلمبار شده‌اند.


7 خرداد 1359آغاز به کار نخستین دوره مجلس شورای اسلامی
هفتم خرداد 1359، نخستین دوره مجلس شورای اسلامی که کار خود را آغاز کرد. این دوره از مجلس تا 6 خرداد 1363 هجری خورشیدی به کار خود ادامه داد.



ذبح‌ فعال‌رسانه‌ای‌ توسط داعش
به گزارش عصرامروز، تروریست‌های تکفیری دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" در تازه‌ترین جنایت خود پس از تسلط بر منطقه الشولا یکی از فعالان رسانه‌ای گروه تروریستی احرار الشام را سر بریدند. مهندس "عدنان دهموش سلامه" که پس از پیوستن به احرار الشام فعالیت رسانه‌ای این گروه را برعهده داشت قربانی درگیری این گروه تروریستی با داعش شد و پس از به اسارت درآمدن توسط عناصر داعش ذبح شد.


این درحالی است که عناصر داعش هفته گذشته نیز پس از به دام انداختن فرمانده بخش توپخانه و موشکی "احرار الشام" در منطقه قلمون واقع در ریف ادلب او را سر بریدند. "مثنی الحسین" ملقب به "ابو المقدام السراقبی" که دلیل مهارت فوق‌العاده در پرتاب موشک‌های دوش پرتاب و هدف قرار دادن تانک‌های ارتش سوریه به "شکارچی تانک‌ها" معروف شده بود به عنوان فرمانده توپخانه و راکت در احرار الشام منصوب شده بود.

نتیجه لبیک ظریف به فرمانده
به گزارش دیدبان، با آغاز دولت یازدهم در مردادماه سال گذشته و تاکید مسئولین دولت بر روی سیاست خارجه علی‌الخصوص مذاکرات هسته‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقاطع گوناگون نکات مهم، دقیق و موشکافانه‌ای خطاب به مذاکره‌کنندگان ایراد کردند. در مذاکرات وین ۴ مشاهده شد که پافشاری صد درصدی بر اصول و به کار بستن تمامی نکات مدنظر رهبر معظم انقلاب باعث عقب‌نشینی شش دولت مذاکره‌کننده می‌شود و هیچ کدام حاضر به مصاحبه نشدند و خبرگزاری‌های غربی از قول دیپلمات‌هایشان از سختی و کندی این دور مذاکرات می‌گفتند . در این سمت هم به قول آقای عراقچی مذاکرات سخت و کند پیش می‌رود و همچنین "باید آماده بود و به‌ گونه‌ای رفتار کنیم که اگر مذاکرات شکست خورد کسی نتواند ایران را متهم کند". این موضوع می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای مذاکرات آتی گردد .


عابدزاده و پسرش 15 سال قبل
صراط نوشت: این عکس مربوط به حدود سال 76 است . زمانی که امیر بچه بود.



آتش‌سوزی در پالایشگاه سپاهان اصفهان


اقدامات لازم به منظور جلوگیری از انتقال "کرونا"
"نوذر نخعی" معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در تشریح راه‌های پیشگیری از انتقال کرونا ویروس گفت: با توجه به اینکه این عفونت در عربستان اپیدمی شده است، حجاج پس از بازگشت از سفر زیارتی باید از دست دادن و روبوسی به مدت 14 روز خودداری کنند. به بستگان و آشنایان آنها نیز توصیه می‌شود که در مراسم استقبال با حداقل تعداد حضور یابند، بویژه کسانی که دچار بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و پرفشاری خون هستند.
 
نخغی گفت: از راههای مهم پیشگیری از این بیماری شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون است و افراد هنگام سرفه وعطسه کردن حتما باید از دستمال استفاده کنند و در موارد اضطراری یا عطسه ناگهانی در صورت نداشتن دستمال، حداقل از آستین مقابل آرنج استفاده کنند.  

رجا/ صنایع دستی گروه‌های تروریستی


بارگاه امام رضا(ع) در سال55


پوستر انتخاباتی اسد، پوتین و نصرالله در سوریه 
عصر ایران  نوشت: یک پوستر انتخاباتی حامیان بشار اسد رییس جمهور سوریه در شهر لاذقیه در پشت مینی بوسی نصب شده است. در این پوستر تصاویر سیدحسن نصرالله، ولادیمیر پوتین و بشار اسد در کنار یکدیگر دیده می‌شود.


طراحی موتورسیکلت ویژه زنان در قزوین
"مرتضی موسی‌خانی" رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، از طراحی موتورسیکلت دو نفره چهارچرخ مخصوص بانوان در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: تمام مراحل طراحی اجزا و ساخت این موتورسیکلت چهار چرخ با تلاش و همت دانشجویان و پژوهشگران مرکز تحقیقات خودرو دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت گرفته است. این وسیله نقلیه دو نفره، دارای صندلی مستقل و یک نیم کابین است تا خانم‌ها بتوانند از موتور سیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه راحت استفاده کرده و بحث حجاب برتر را نیز به راحتی رعایت کنند.
 
موسی‌خانی در گفتگو با ایرنا،  یادآور شد: این موتورسیکلت الکتریکی با سرعت 184 کیلومتر وی‍ژگی‌های خاص دارد و می‌تواند برای تشریفات و تیپ‌های مختلف مسابقه‌ای و سرعت بالا بهره‌برداری شود.

عکس سلفی با احمدی‌‌نژاد
انتخاب نوشت: در حاشیه مراسم ختم پهلوان سلیمانی، محمود احمدی‌نژاد با یکی از مردم، سلفی گرفت.



مرجعی که در ساخت ضریح امامین عسگریین علیهم السلام دست به کار شد
به گزارش جام، حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) در قم بازدید کردند.


برگ رای انتخابات ریاست جمهوری سوریه


محاکمه "قاضی جن‌زده" در عربستان !
آفتاب نوشت: یک قاضی عربستانی که به اتهام فساد گسترده مالی محاکمه می‌شود، دلایل عجیبی را برای توجیه این رفتار خود مطرح کرده است. سازمان نظارت و تحقیقات عربستان یک قاضی را به اتهام کسب غیرقانونی 600 میلیون ریال عربستانی ( 160 میلیون دلار ) برای محاکمه به دادگاه معرفی کرد. روزنامه "عکاظ" چاپ عربستان در این رابطه نوشت که این قاضی که در یکی از دادگاه‌های شهر مدینه فعالیت می‌کرد، معروف به " قاضی جن‌زده" است زیرا با ادعای سلطه یک "جن" بر وی، مدعی است که همه رفتارش تابع خواست آن جن بود .

عکاظ خاطرنشان کرد: 36 نفر دیگر همراه این قاضی برای محاکمه به اتهام " جعل و تقلب، دریافت رشوه و سوءاستفاده از سمت " به دادگاه معرفی شده‌اند، قاضی در بازجویی‌ها ادعا کرد که بیمار است و برای درمان بیماری خود به چند دعانویس در استان القصیم و شهر مدینه مراجعه می‌کرد و قادر به کنترل رفتار خود نیست .  

این روزنامه عربستانی به نقل از یکی از دعانویس‌ها نوشت: ما فهمیدیم که یک جن مسلط بر این قاضی است و همه رفتارهای قاضی تحت تأثیر آن جن است. این قاضی که مصونیتش  لغو شده است، به مدت یکسال تحت بازجویی بود و معلوم شد که ادعاهایش کذب است و سرانجام به همراه سی و شش نفر دیگر به دادگاه برای محاکمه معرفی شدند. یکی دیگر از متهمان فراری است و از عربستان خارج شده است .

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdccpmqp.2bq118laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما