تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۴
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش حجم بارگیری بنادر چابهار از ۲.۵ به ۶ میلیون تن در سال می تواند موجب توسعه اشتغالزایی این منطقه شود.
افزایش حجم بارگیری در بندرچابهار موجب توسعه اشتغال در این منطقه می شود
افزایش حجم بارگیری در بندرچابهار موجب توسعه اشتغال در این منطقه می شود
به گزارش سرویس اقتصادی عصر هامون به نقل از چهاربهاران، علی اوسط هاشمی افزود: زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در چابهار مهیاست و بومیان منطقه و سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاری خود در بندر چابهار می توانند علاوه بر برخورداری از تسهیلات ویژه به شکوفایی استان نیز کمک کنند.
وی تصریح کرد: آماده شدن زیرساخت های صیادی باعث توسعه فعالیت های شیلاتی در منطقه خواهد شد که این خود توسعه و آبادانی را در این استان به همراه خواهد داشت.
هاشمی اظهار داشت: توسعه بخش صیادی، ترانزیت و کشاورزی منطقه چابهار بصورت ویژه از سوی دولت دیده می‌شود و اعتبارات خاصی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: نقش آفرینی منطقه آزاد در توسعه این استان در گرو راه اندازی ترانزیت کالا به نقاط مختلف دنیاست.
هاشمی گفت: چابهار پیشانی توسعه تجارت در سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: با توجه به اینکه بندر اقیانوسی چابهار با کشورهای هندوستان و پاکستان ارتباط آبی دارد می توان از موقعیت این بندر جهت واردات فراورده های گوشتی و تامین نیاز بازارهای کشور استفاده بهینه کرد.
هاشمی تاکید کرد: وجود منطقه آزاد چابهار و کمک به رونق ساختارهای اقتصادی آن مشوق های بسیار مناسبی برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم خواهد کرد و چون وجود نقطه مهمی مانند چابهار با امکانات بندری و نزدیکی به اقیانوس اساساً پایه تعریف مسیر محور شرق بوده است، لذا ادامه توجیه پذیری بارگذاری بر روی این محور، مستلزم توجه بیشتر به توسعه چابهار خواهد بود.
وی تصریح کرد: افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه از طریق چابهار به طور طبیعی امنیت را در مرزهای آبی و حتی خاکی جنوب شرق کشور بهبود و ارتقا می بخشد.
استاندار بر اراده دولت برای تمرکززدایی از سایر بنادر کشور به سمت بندر چابهار تاکید کرد و افزود: در کنار نقش دادن به بندر چابهار ترانزیت زمینی،ریلی و دریایی نیز توسعه خواهد یافت.
وی بر اجرای پروژه راه آهن چابهار تا شمال استان اشاره کرد و بیان داشت: راه آهن چابهار به میلک و سرخس از جمله دستاوردهای سفر رئیس جمهور و کابینه هیئت دولت به استان بود.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcd9j0k.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما