کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه ایرانشهر در دیدار با مراجع تقلید؛

گزارشی از وضعیت فرهنگی مردم منطقه ارائه کردیم/ وضعیت ایرانشهر نیاز به توجه ویژه دارد

18 خرداد 1393 ساعت 14:00

امام جمعه ایرانشهر گفت: گزارشی مبسوط از وضعیت اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی شهروندان ایرانشهری و منطقه جنوب شرق کشور خدمت این بزرگواران ارائه کردیم.


حجت الاسلام طاووسی امام جمعه ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی عصر هامون، با اشاره به دیدار خود با مراجع و علما در قم اظهار داشت: گزارشی مبسوط از وضعیت اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی شهروندان ایرانشهری و منطقه جنوب شرق کشور خدمت این بزرگواران ارائه کردیم.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: در این دیدار با آیات عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، مقتدایی و نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی در قم دیدار و گفت‌و‌گو داشتم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر صبحت ها حول مسائل فرهنگی بود، تصریح کرد: باید قدر مردم سخت کوش این منطقه را بدانیم، خدمت مراجع عظام بیان کردم وضعیت شهرستان ایرانشهر نیاز به مساعدت دارد، تقاضا کردیم نمایندگانشان به منطقه سفر کنند و از نزدیک مشکلات و گرفتاری های مردم را ببینند.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به دعوت از مراجع بزرگوار برای حضور در استان ادامه داد: قرار شد برنامه ریزی های برای آینده مردم استان به خصوص شهرستان ایرانشهر صورت بگیرد، خوشبختانه توانستیم توجه مراجع را نسبت به منطقه جلب نماییم، و مقرر شد به ایرانشهر یک نگاه ویژه شود و نسبت به اشتغال زایی جوانان گامهای عملی برداشته شود. 
 
گفتنی است آیت‌الله‌العظمی حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، در این دیدار با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به جریانات خزنده فرهنگی و اختلاف‌افکن بین شیعه و سنی گفت: مسئولان اجرایی مراقب دیدگاه و عملکرد خود در این زمینه باشند، حتی توصیه می‌کنم در دیدگاه و عملکردشان تجدید نظر کنند.

آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز بر ضرورت توجه ویژه به امور معیشتی و اقتصادی مردم منطقه تأکید کرد و گفت: وضعیت فرهنگی منطقه باید تقویت شده و در این زمینه باید با اعزام روحانیون، حوزه‌های علمیه را تقویت نماییم.

آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار اظهار کرد: هر چه در توان داریم برای ارتقاء سطح کیفی و کمی امورات مخصوص به ایرانشهر اقدام کرده و جماعتی از روحانیون را برای تبلیغ اسلام به این شهر و منطقه اعزام خواهیم کرد.

ایشان ادامه داد: ما به شما افتخار می‌کنیم که در خط مقدم وحدت شیعه و سنی به عنوان نماینده ولی فقیه در حال خدمت صادقانه هستید.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار امام جمعه ایرانشهر گفت: توجه ویژه به حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی است و فزونی وحدت از دغدغه‌های ما است.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی افزود: جلسه‌ای با طلاب و فضلای سیستانی خواهیم گذاشت و نیازهای منطقه را در قالب اتاق فکر طرح و حل می‌کنیم.

وی بیان کرد: در اولویت رسیدگی به مشکلات کشور، اولویت اول استان سیستان و بلوچستان بوده و هست و ما توجه به محرومیت‌های منطقه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی نیز در این دیدار گفت: به منظور تقویت اوضاع منطقه در زمینه‌های مختلف، موارد مورد نظر امام جمعه ایرانشهر را خدمت حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 7250


کد مطلب: 54301

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/54301/گزارشی-وضعیت-فرهنگی-مردم-منطقه-ارائه-کردیم-ایرانشهر-نیاز-توجه-ویژه

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir