تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
بر اثر آتش سوزی در کاروندار خاش بیش از 150 اصله نخل خرما، ۵۰ اصله درخت انار و حدود یک هکتار شالیزار برنج در آتش نابود شد.
آتش سوزی گسترده در مزارع آماده برداشت خاش
آتش سوزی گسترده در مزارع آماده برداشت خاش
به گزارش سرویس حوادث عصر هامون؛ نادر ابراهیمی دهیار روستای کارواندر خاش در گفت وگو با تفتان ما اظهار داشت: آتش سوزی در نخلستانهای این منطقه از حوالی ساعت ۱۷ : ۱۶ روز گذشته آغاز شده و بعد از ۷ ساعت شب گذشته مهار شد.
وی افزود : با توجه به بعد زیاد مسافت کارواندر به خاش(۷۰ کیلومتری) خودروهای آتشنشانی شهر خاش حوالی ساعت ۱۷ و۱۰ به منطقه رسیدند ولی متاسفانه بدلیل شدت آتش خاموش کردن آن با سختی مواجه شد.
وی گفت: تانکرهای فراخوانده شده از ادارات و شرکتهای خدماتی و راهسازی حوزه شهرستان خاش نیز در مهار آتش تلاش زیادی انجام دادند.
ابراهیمی افزود: علت این حادثه بی احتیاطی افراد رهگذر در آتش زدن تنه نخل خشکیده بوده و شدت وزش باد و گرمای منطقه نیز در شعله‌ور شدن آن تاثیر زیادی داشته است.
وی تصریح کرد: در این حادثه بیش از ۱۵۰ اصله نخل خرما، ۵۰ اصله درخت انار و حدود یک هکتار شالیزار برنج در آتش نابود شده اند.
دهیار روستای کارواندر خاش گفت: در این منطقه بیش از یکصد خانوار مشغول تولید محصولات کشاورزی از جمله آنها در تولید خرما، انار، برنج و انواع غلات و…هستند.
امان الله طوقی مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاش هم در این خصوص گفت: تیم های برآورد خسارت در حال بررسی وضعیت موجود هستند.
وی بیان کرد: در صورت بیمه بودن محصولات خسارتها توسط دولت پرداخت می شود و اگر محصولی هم بیمه نباشد ما با هماهنگی فرمانداری و ستاد مدیریت بحران برای جبران این خسارتها پیگیری می کنیم.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcbsfbs.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما