تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تمرکززدایی در دولت تدبیر و امید به زودی ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن به ۸۶ میلیون تن افزایش می یابد.
ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن به ۸۶ میلیون تن افزایش می یابد
ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن به ۸۶ میلیون تن افزایش می یابد
به گزارش سرویس اقتصادی عصر هامون به نقل از چهاربهاران، علی‌اوسط هاشمی در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره بانک سپه گفت : با تمرکززدایی در دولت تدبیر و امید به زودی ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن به ۸۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت و در پایان خرداد ماه، چهار کشتی حامل ۲۵۰ هزار تن گندم نیز در بندر چابهار تخلیه خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر سه استان با یکدیگر یک خط گردشگری را تشکیل می‌دهند، ظرفیت‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان از قبیل گل افشان، کوه‌های مینیاتوری، سواحل زیبا، شهر سوخته با جراحی چشم در ۵ هزار سال پیش، دهانه غلامان و غیره باعث شده استان به تنهایی یک خط گردشگری را تشکیل دهد و تنها مشکل این است که به دلایل مختلف از چشم مردم کشور پنهان مانده است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل موانع فقهی که در این استان وجود دارد، بانک سپه لازم است در خصوص هم‌اندیشی بانک با علما، جمع‌آوری سرمایه‌های پراکنده، مشارکت در فروش اوراق و سهام که جنبه وام نداشته باشد اقدامات لازم و مناسب را انجام دهد مضاف بر اینکه بانک با برطرف کردن موانع فقهی مردم بومی استان سرمایه‌گذاری انجام دهد و این سرمایه‌گذاری با هماهنگی و همفکری علما نیز تاثیرگذار است.
هاشمی تصریح کرد: نگاه ریاست جمهوری به دلیل اشرافیت او به استان متفاوت است زیرا که ایشان اطلاعات جامعی از استان دارند و استان محروم نیست بلکه با نگاه محرومیت به استان نگریسته شده است.
هاشمی استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌داران بومی خارج نشین استان را در توسعه استان راهگشا دانست و افزود: استان رنگین کمان معادن کشور است و ۸۶ هزار کیلومتر مربع از معادن استان در حال اکتشاف است که زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.
تقوی‌نژاد مدیرعامل بانک سپه نیز در این دیدار گفت : نگاه استاندار سیستان و بلوچستان، نگاه جدیدی است و نظریات ارائه شده استاندار را در این استان در برنامه کاری خویش قرار می‌دهیم و مبانی فقهی را نیز بررسی خواهیم کرد زیرا ایده‌ای بسیار خوب و راهگشایی است.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdch6xnm.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما