تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۲
امسال در فصل بهار، اکران نوروزی مثل همیشه برای گیشه آماری میلیاردی را به ارمغان آورد ولی در ادامه فیلم‌هایی که به روی پرده‌ی نقره ای سینما رفتند با وجود آنکه توسط کارگردانانی باسابقه و بزرگ ساخته شده بودند، نتوانستند آنطور که باید موفق ظاهر شوند.
فرمانده دستمال قرمزها در گیشه موفق + تصاویر
فرمانده دستمال قرمزها در گیشه موفق + تصاویر

به گزارش سرويس فرهنگي عصر هامون، امسال در فصل بهار، اکران نوروزی مثل همیشه برای گیشه آماری میلیاردی را به ارمغان آورد ولی در ادامه فیلم‌هایی که به روی پرده ی نقره‌ای سینما رفتند با وجود آنکه توسط کارگردانانی باسابقه و بزرگ ساخته شده بودند، نتوانستند آنطور که باید موفق ظاهر شوند.

در بهار 93 بازیگران بسیاری بر روی پرده ی نقره ای سینما تلاش کردند تا ستاره ای طلایی باشند و با بازی شان مردم را به سینما ها بکشانند، در این بین گویا عطاران در میان بازیگران دیگر و سپس "اکبر عبدی" موفق تر ظاهر شدند.

نوروز امسال در اکران، 5 فیلم "معراجی ها"، "چ"، "طبقه حساس"، "خط ویژه" و "با دیگران" با یکدیگر بر روی پرده نقره ای سینما به رقابت پرداختند.

"مهراجی ها" را "مسعود ده نمکی" پس از "رسوایی" ساخته و در این فیلم بازیگرانی چون اکبر عبدی، برزو ارجمند، دانیال عبادی، بهاره افشاری، مهران رجبی، سید جواد هاشمی، پندار اکبری، پوراندخت مهیمن و... به ایفای نقش پرداخته اند.






این فیلم به دلیل آن حادثه ی تلخی که برای تیم جلوه های ویژه این اثر پیش آمد در جشنواره ی سی و دوم در بخش جنبی به نمایش درآمد و در اکران هم با فروش میلیاردی خود توانست همانند کارهای قبلی "ده نمکی" در گیشه موفق باشد.





در خلاصه داستان این اثر آمده است که محمد جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود.

"چ" ابراهیم "حاتمی کیا" یکی دیگر از فیلم های نوروزی بود که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده بود این فیلم توانست در جشنواره ی سی و دوم در 6 بخش جلوه‌های ویژه بصری، جلوه‌های ویژه میدانی، صدای فیلم، بازیگر نقش مکمل مرد، تدوین و نگاه ملی سیمرغ های بلورین را از آن خود کند.

در این فیلم بابک حمیدیان در نقش شهید وصالی فرمانده دستمال قرمزها توانست موفق ظاهر شود و بازی ماندگاری را ازخود برجای گذاشت.

نقش اصلی "چ" را فریبرز عرب نیا بر عهده دارد و در این اثر بازیگرانی چون سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی‌سروستانی، اسماعیل سلطانیان و امیررضا دلاوری هنرنمایی کرده اند.


در این اثر دکتر مصطفی چمران، نماینده دولت موقت در مرداد سال 1358 جهت رسیدگی به اغتشاشات پاوه که در محاصره نیروهای ضد انقلاب است به همراه تیمسار فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی وارد این شهر می‌شوند. چ روایتگر 48 ساعت پایانی این بحران است.

"خط ویژه" مصطفی کیایی که در جشنواره سی و دوم هم سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کرد توانست در گیشه تا حدودی موفق عمل کند.




در این اثر بازیگرانی چون مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام، محسن کیایی، سام قریبیان، میترا حجار، پریناز ایزدیار، نادر فلاح، اسماعیل پوررضا، علی کوچکی و بابک بهشاد به ایفای نقش پرداختند.


در خلاص داستان این فیلم آمده است که کاوه نابغه علوم کامپیوتری به همراه خواهر و شوهرخواهرش تحت شرایط خاصی حساب بانکی رانت‌خواری به نام محتشم را هک می‌کنند‌. محتشم برای بازگشت پولش به روش‌های غیر قانونی رو می‌آورد اما این پول هنگفت در اختیار هفت جوان قرار میگیرد و مشکلات عدیده‌ای را برای آنها بوجود می‌آورد.

"طبقه حساس" دیگر فیلم نوروزی ساخته "کمال تبریزی" بود که این کارگردان بعد از مدت ها به سینماها آمد؛ این فیلم در گیشه با بازی خوب "رضا عطاران" که سیمرغ بهترین بازیگر نقش مرد را در جشنواره ی سی و دوم کسب کرده بود، بسیار موفق ظاهر شد.

بازی درخشان رضا عطاران در کنار کارگردانی خوب "کمال تبریزی" توانست مردم به سینماها بکشاند و آنان را با سینما آشتی دهد.

این اثر داستان مردی را روایت می کرد که بعد از مرگ همسرش، او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند اما پس از مدتی که سر مزار می‌رود متوجه می‌شود مردی غریبه در طبقه دوم دفن شده است.







در این اثر کمدی بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، پانته‌آ بهرام، بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی، هوتن شکیبا و آزاده صمدی هنرنمایی کرده اند.

"با دیگران" ساخته "ناصر ضمیری"  در گیشه چندان موفق نبود و در آن بازیگرانی چون هنگامه قاضياني، بابک حميديان، حسن محجوب، ليلا زارع، حميدرضا آذرنگ و... به ایفای نقش پرداختند.

 


"با ديگران" داستان زني به نام آرزو است که به دليل سقط جنين‌های مکرر اميد خود را به داشتن فرزند از دست داده است و زندگی مشترک او با اميرحسين در شرايط بحرانی قرار دارد. طاهره دوست و همکار او با اقدامی فداکارانه مسير تازه ای را در برابر اين زوج جوان قرار می دهد. آزادی يعقوب شوهر سابق طاهره از زندان روابط زندگی اميرحسين، آرزو و طاهره را پيچيده می کند.

به دنبال اکران نوروزی فیلم های دیگری هم در فصل بهار به نمایش درآمدند که یکی از آن ها فیلم "زندگی جای دیگری است" ساخته "منوچهر هادی"بود.

این اثر با وجود حضور ستاره هایی چون "پارسا پیروز فر"، "نیکی کریمی"، "یکتا ناصر" و "حامد بهداد" نه در جشنواره ی سی و دوم و نه در گیشه موفق بود.






حضور ستاره ها در یک فیلم می تواند عاملی در جذب مخاطب باشد اما این فیلم با 4 ستاره نشان داد عوامل بسیاری در موفقیت یک فیلم در گیشه تاثیرگذار خواهد بود و همیشه ستاره ها تضمین کننده فروش نخواهند بود.



در خلاصه داستان این فیلم آمده است که داود، بهیار مجرب بیمارستانی است که بیماران مبتلا به مرگ را احیاء می‌کند. اینک مرگ به سراغ او آمده و از طرفی شوهر همسر سابق او نیز به مرگ محکوم شده است.

بنابراین گزارش؛ فیلم هایی چون "پنج ستاره"، "متروپل"، "اشباح"، "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" و "پنجاه قدم آخر" از جمله آثاری هستند که در فصل بهار اکران شدند و ستاره هایی چون "شهاب حسینی"، "مهنازافشار"، "پولاد کیمیایی"، "بابک حمیدیان"، "طناز طباطبایی"، "حمید فرخ نژاد"، "مهتاب کرامتی"، "ترانه علیدوستی" و "هنگامه قاضیانی" در این آثار به ایفای نقش پرداخته اند اما نتوانستند به خوبی فیلم های نوروزی در اکران موفق باشند.

"پنج ستاره" فیلمی است به کارگردانی مهشید افشارزاده؛ او اولین تجربه ی خود را در مقام کارگردانی با این اثر در جشنواره سی و دوم بدست آورده است این اثر به تهیه کنندگی امیر سماواتی  داستان دختری را روایت می کند که برای رفتن به دانشگاه دچار مشکلاتی می شود و ....





در "پنج ستاره" بازیگرانی چون شهاب حسینی، همایون ارشادی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی شیرین بینا، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود جعفری، دیبا زاهدی و... به ایفای نقش می پردازند و داستان این فیلم به قلم علی اکبر قاضی نظام به رشته ی تحریر درآمده است و با توجه به آنکه اولین تجربه ی "مهشید افشارزاده" در مقام  بوده به دلیل حضور "شهاب حسینی" دراین اثر فروش به نسبت خوبی را نسبت به سایر فیلم ها بدست آورده است.

"اشباح" کاری دیگر از "داریوش مهرجویی" کارگردان با سابقه ی سینماست که این بار هم منتقدان را از این فیلمشاز بزرگ نا امید کرد مهرجویی چند صباحی است که با کارهای نسبتا ضعیفش همه را ازخود نا امید ساخته است مهرجویی حتی در جشنواره ی سی و دوم برای نمایش فیلم خود همانند جشنواره ی قبلی حاضر نشد.
 



این فیلم داستان تیمسار سلیمانی و همسرش را روایت می کند که در روابط خود به بن بست ميرسند، تلاش هاي وكيل خانواده براي بهبود اوضاع زندگي آنها بي نتيجه مي ماند ،سالها بعد گناهان تيمسار گريبان مازيار ( پسر جوانش ) را ميگيرد و مسير عشق و زندگي او را دشوار مي سازد...



در این فیلم بازیگرانی چون مهتاب كرامتي - همايون ارشادي - حسن معجوني - مهدي سلطاني - مليكا شريفي نيا - هنگامه حميدزاده .. و امير علي دانايي به ایفای نقش می پردازند و این فیلمنامه  با نگاهی به نمایشنامه "اشباح" اثر هنریک ایبسن توسط مهرجویی و وحیده محمدی فر به نگارش درآمده است و تهیه کنندگی این اثر برعهده ی خود کارگردان به همراه جهانگیر کوثری بوده است.

"کیومرث پور احمد" یکی دیگر از کارگردان های بزرگ سینمای ایران  پس از هفت سال دوری از سینما با فیلمی نه چندان موفق با نام "پنجاه قدم آخر" به سینما برگشت.
 

 در خلاصه داستان این اثر آمده است که واحد اطلاعات عملیات لشکر مصمم است رادار رازیت عراق را در یکی از جبهه‌های غرب از کار بیاندازد. برای این کار هرمز را که متخصص مباحث الکترونیکی اما بیگانه با فضای جنگ است پیدا کرده با راضی کردن او موفق می‌شوند رادار دشمن را کور کنند. بدین ترتیب نیرو‌های لشکر 8 نجف اشرف موفق به انجام عملیاتشان می‌شوند.



 

در این اثر بازیگرانی چون بابک حمیدیان، طناز طباطبایی، سلمان فرخنده، محسن آفتاب‌سوار و فرزین صابونی به ایفای نقش می پردازند و تهیه کنندگی این اثر را سعید سعدی به همراه بنیاد روایت فتح برعهده گرفته است.


گفتنی است؛ نویسندگی این اثر را خود پور احمد خالق "قصه های مجید" بر عهده دارد.
 
بنابراین گزارش؛ "متروپل" کار دیگری از "مسعود کیمیایی" یکی از کارگردانان بزرگی است که در حال حاضر مثل دیگر کارگردان های کهنه کار اثرش چندان چنگی به دل نمی زند.

  

این اثر روایتگرداستان زن جوان بیوه‌ای است که برای فرار از دست عواملی که برای آزار او اجیر شده‌اند به سینمای متروکه‌ای که دو جوان آن را اداره می‌کنند پناه می‌برد.
 

گویا کارگردان این فیلم با این اثر قصد داشته به گونه ای خودش و داستان زندگی اش را روایت کند که در آن ناموفق بوده است.

در این اثر بازیگرانی چون مهناز افشار، پولاد کیمیایی، محمدرضا فروتن، ساعد سهیلی، یوسف مرادیان، شقایق فراهانی، سحر دولتشاهی و اکبر معززی به ایفای نقش پرداخته اند.

این اثر به  تهیه کنندگی خود کارگردان و نویسندگی خود کیمیایی و عبدالرضا منجزی به نگارش درآمده است.


روح الله حجازی کارگردان فیلم "زندگی مشرک آقای محمودی و بانو" بعد از توقیف فیلمش در جشنواره سی و یکم موفق به اکران و نمایش این فیلم در جشنواره سی ودوم شد، این فیلم به دلیل آنکه قبل از شرکت در جشنواره سی ودوم در جشنواره های خارجی دیگر به نمایش در آمده بود در این جشنواره در بخش جنبی قرار گرفت.

 


در خلاصه داستان این فیلم آمده است که حضور مهمانان آقای محمودی و بانو، زندگی مشترک آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و....
 

در این فیلم بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسم‌خانی و ترلان پروانه  به ایفای نقش پرداخته اند و به عقیده ی بسیاری از منتقدان این فیلم نسبت به اثر قبلی حجازی کاری رو به جلو محسوب می شود.

فیلمنامه ی این اثر به علی طالب آبادی به نگارش درآمده است و تهیه کنندگی آن را مهدی داوری برعهده داشته است.

بنابراین گزارش بابک حمیدیان با بازی در سه اثر و محدرضا فروتن، همایون ارشادی و هنگامه قاضیانی با نقش آفرینی در دو اثر بیشترین سهم پرده ی نقره ای در فصل بهار به خود اختصاص داده اند.

باید دید در ادامه و در اکران ماه رمضان و عید فطر فیلم ها می توانند مردم را به سینما ها بکشانند و اکران موفقی را در تابستان رقم بزنند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcdxn0k.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما