کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل وزراتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، محور توسعه صنعت دریایی ایران است

2 تير 1393 ساعت 8:11

مدیر کل وزراتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار محور توسعه صنعت استراتژیک دریایی ایران است.


به گزارش سرویس علمی عصر هامون به نقل از چهاربهاران، عبدالحسین فریدون اظهار داشت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بهره گیری از نیروهای انسانی متخصص و بهره مندی از پتانسیل دریای متصل به اقیانوس می تواند محوریت توسعه صنعت استراتژیک دریایی جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد ملی و بین المللی راهبری کند.
وی در بازدید از بخش های مختلف دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار پیشرفت و توسعه این دانشگاه را بسیار خوب و رو به جلو برشمرد و افزود: ساخت و سازهای مراکز اداری، آموزشی و آزمایشگاههای مدرن و پیشرفته می تواند در افزایش سطحعلمی دانشجویان این دانشگاه به عنوان قطب علمی دریانوردی کشور تاثیربسزایی داشته باشد.
فریدون نقش این دانشگاه را در خصوص حل معضل بیکاری جوانانمهم و تاثیر گذار عنوان کرد و خاطر نشان کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با برنامه ریزی دقیق و براساس نیازهای منطقه و نیاز سنجی باید برای ایجاد اشتغال زایی مولد در منطقه و در ابعاد مختلف دریاییاولویت های خود را مشخص و عملیاتی سازد.
وی ادامه داد: افزایش سطح کیفی دانشگاه و مشتری محوری از مهمترین برنامههای وزارت علوم برای دانشگاهها در سال جاری قرار دارد و دانشگاهها نیز باید در این راستا باید با جدیت تمام گام بردارند تا شاهد توسعه علمی وصنعتی بیش از پیش در جامعه علمی کشور باشیم.
مدیر کل وزراتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکهدانشگاهها باید ۱۵ درصد از ردیف بودجه خود را به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص دهند یادآور شد: با این روند فارغ التحصیلان دانشگاههای ما با توان کارآفرینی وارد جامعه شده و این مهم در کم رنگ کردن معضل ریشه ایبیکاری نقش کلیدی ایفا می کند.
فریدون جذب مشتریان بین المللی را برای دانشگاه دریانوردی و علوم دریاییچابهار یک امر مهم و کاربردی برشمرد و افزود: این دانشگاه به دلیل دارابودن دریای متصل به اقیانوس باید با تمرکز بر روی فعال سازی پتانسیل هایدریایی که مهجور ماندن، روند توسعه صنعت دریایی در ابعاد مختلف را بهدوش کشیده که این توسعه می تواند نقش چشمگیری در رفع مشکلات منطقه نیرداشته باشد.
وی همچنین تقویت ارتباط با صنعت را یکی دیگر از مهمترین برنامه های وزارتعلوم عنوان کرد و افزود: دانشگاهها با تقویت روابط خود با بازار صنعت میتوانند توسعه اقتصاد دانش بنیان را که در آن منابع انسانی متخصص نقش پایه ایی ایفا می کنند را عملیاتی کرده و این مهم از وظایف تعریف شده برایدانشگاههای می باشد.
وی خاطر نشان کرد: حمایت مسوولان استانی از دانشگاههای به عنوان متولیانپرورش استعدادهای علمی و پژوهشی می تواند در کاهش و رفع معظلات هر منطقهبسیار موثر باشد و به نوعی با این حمایت زمینه را برای توسعه علمی و شتابدار فراهم خواهند کرد.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 55048

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/55048/دانشگاه-دریانوردی-علوم-دریایی-چابهار-محور-توسعه-صنعت-ایران

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir