کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرماندار ویژه شهرستان چابهار:

فرهنگ ترافیک باید بین عموم جامعه نهادینه شود

14 تير 1393 ساعت 10:59

معاون فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت:به منظورارتقای سطح آگاهی مردم و لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ،فرهنگ ترافیک باید بین مردم نهادینه شود.


به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون به نقل از چهاربهاران، اولین گردهمایی دهیاران شهرستان چابهار و کنارک به منظور تجلیل از دهیاران همیار پلیس ( راهوران محله ) ،در فرمانداری برگزار شد.
این جلسه با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ،جانشین فرماندهی پلیس راه جنوب استان ، بخشداران شهرستان چابهار ، روئسای ادارات راه و شهرسازی چابهار حمل و نقل و پایانه های استان دهیاران شهرستان های چابهار و کنارک همراه بود.
مهدی سرحدی با تاکید بر اهمیت همکاری دهیاران با پلیس ومشارکت فعال دهیاران ،اظهار داشت: دهیاران در زمینه های مختلف از جمله انعکاس نقاط حادثه خیز و مسیرهای روستایی به اداره راه و شهرسازی و توجیه مردم برای رفع نواقص فنی خودروها اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خواستار تشکیل جلسات دهیاران با حضور اهالی روستا شد و بیان کرد: باید مردم را جهت رعایت قوانین و مقررات رانندگی آگاه و تشویق کرد .
معاون فرماندار ویژه شهرستان چابهار افزود: دهیاران بایستی اقدامات عملی از جمله احداث پارکینگ ، نصب تابلوهای رانندگی و ایمنی در سطح روستا ها و اعلام وضعیت پل ها ، شانه های خاکی در بافت روستا ها به راه و شهرسازی با ادارات مربوطه و پلیس راه انجام دهند.
سرحدی به استفاده از ظرفیت معتمدین ،شوراهای اسلامی روستا ، دهیاران و ائمه جمعه ؛جهت فرهنگ سازی تاکید و تصریح کرد: این امر باعث کاهش تصادفات و کاهش خسارات جانی و مالی در مسیرها ی روستایی خواهد شد.
حسین بر کارشناس امور دهیاری های فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گزارش از آمار جمعیتی و مساحتی شهرستان چابهار ارائه نمودند وی تعداد دهیاری های شهرستان را ۱۱۶ دهیاری اعلام که از این تعداد ۳ دهیار آن خانم هستند .
جانشین فرماندهی پلیس راه جنوب استان با ارائه گزارش از آمار تصادفات دو ماهه سال ۹۳ در راههای روستایی جنوب استان گفت: در مجموع آمار تصادفات جاده ای روستایی نسبت به سال گذشته ۲۰درصد افزایش یافته و لزوم اقدام عملی بیشتر برای کاهش این آمار با همکاری و همیاری دهیاران وجود دارد .
براتی هدف از تشکیل چنین جلسات و همچنین انتخاب پلیس راهور را کاهش تلفات جانی و خسارات مالی در راههای روستایی افزایش سطح آگاهی های عمومی در زمینه رعایت مقررات در سطح روستاها عنوان کرد و افزود: دهیار ان روستا پس از آموزش به عنوان همیار در امور آموزشی فرهنگی و کنترل ترافیک با پلیس راه همکاری لازم را داشته باشند.
در ادامه لوح تقدیر و حکم ماموریت افتخاری محله به دهیاران تابعه شهرستان تحویل گردید.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 55593

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/55593/فرهنگ-ترافیک-باید-بین-عموم-جامعه-نهادینه-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir