تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۳
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: منطقه آزاد چابهار یک موقعیت ممتاز و بین‎المللی در نقشه جهان دارد فعال‌سازی مسیر ترانزیت هند - چابهار - افغانستان شروعی برای همکاری‎های مشترک است.
منطقه آزاد تجاری چابهار از مهمترین پایگاه های تجاری- اقتصادی کشور و بین‎الملل می باشد
منطقه آزاد تجاری چابهار از مهمترین پایگاه های تجاری- اقتصادی کشور و بین‎الملل می باشد
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از چهاربهاران، علی اوسط هاشمی بیان کرد: نیازمندیها و انتظارات منطقه آزاد و شرکت های فعال در پیکره های مختلف از جمله شرکت های پتروشیمی ، فولاد و پالایشگاه ها در جانمایی ایستگاهها و نحوه برخورداری منطقه آزاد و سرمایه گذاران بخش خصوصی از پتانسیل راه آهن باید مد نظر و بررسی قرار گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: منطقه آزاد تجاری-صنعتی، چابهار از مهمترین پایگاه های تجاری- اقتصادی کشورها می باشد که در عین شکوفایی اقتصاد، می تواند بستری برای برخی آسیب ها مهیا کند.
هاشمی گفت: شرایط سرمایه گذاری در بندر چابهار محیا شده و سرمایه گذاران می توانند با آرامش خاطر در این منطقه سرمایه گذاری کنند.
وی در ادامه به نقش آفرینی مناطق آزاد در توسعه اقتصادی کشور گفت: مناطق آزاد تجاری-صنعتی به عنوان یکی از محرک های اقتصادی کشورها به خصوص در زمینه صادرات محسوب می شوند. این مناطق که معمولا در مجاورت یک بندر هستند، با هدف محقق کردن اهداف اقتصادی، امتیازاتی را به شرکت های تجاری-صنعتی داخلی و خارجی می دهند تا در خاک آن کشور، محصولات خود را تولید و عرضه کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی در مناطق آزاد، حجم زیادی از صادرات را رقم می زند.
وی تصریح کرد: با رونق اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت های مختلف در چابهار، شاهد حجم انبوه نیاز مستقیم (کار در شرکتها و کارخانجات) و غیرمستقیم (از طریق کارآفرینی وابسته به این شرکتها) این شرکتها به نیروی انسانی هستیم که این امر، نه تنها جوابگوی اشتغال نیروهای بومی است، بلکه عواید آن به نیروهای غیربومی نیز می رسد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcjtaei.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما