> دستگیری متخلفین شکار غیرمجاز پرنده دراج در شهرستان چابهار | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۰
رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار خبر داد

دستگیری متخلفین شکار غیرمجاز پرنده دراج در شهرستان چابهار

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار از دستگیری دو نفر شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار پرندگان حمایت شده و کمیاب دراج و کبک جیرفتی نموده بودند خبر داد.
دستگیری متخلفین شکار غیرمجاز پرنده دراج در شهرستان چابهار
دستگیری متخلفین شکار غیرمجاز پرنده دراج در شهرستان چابهار
به گزارش سرویس انتظامی عصر هامون، اشرف علی حسینی در گفتگو با چهاربهاران اظهار داشت: دو نفر شکارچی غیرمجاز در حین برگشت از سفر خود که اقدام به شکار پرندگان حمایت شده و کمیاب دراج و کبک جیرفتی نموده بودند با هوشیاری مأمورین نیروی انتظامی بدام افتادند.
وی افزود : در بازرسی از خودروی این متخلفین تعداد ۲۱قطعه پرنده کبک جیرفتی و دراج و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی و تعداد ۳۷عدد فشنگ کشف و ضبط گردید.
حسینی بیان کرد : پرنده دراج از پرندگان بومی دایمی منطقه چابهار است که بعلت شکار و صید بی رویه و تخریب زیستگاه تعداد آن محدود و رو به کم شدن می باشد.
وی به مشخصات ظاهری این پرنده کمیاب اشاره کرد و تصریح کرد : پرنده نر سیاه و با خال‌ها و راه‌راه عرضی سفید به ویژه در پهلوها ، تارک و پس گردن قهوه‌ای ، نوار چشم سیاه ، پوش‌پرهای گوش و گونه سفید و نیم طوق پهن خرمائی در پس گردن دارد و پرنده ماده قهوه‌ای است با خط وخال سیاه و نخودی و یک لکه بزرگ خرمائی در پس گردن دارد ، پرهای کناری دم در هر دو جنس سیاه است .
وی ادامه داد : معمولا این پندگان جفت جفت دیده می شود و عموما خود را از انظار مخفی نگاه می دارد و به دشواری می توان آن را وادار به پرواز کرد.
اشرفعلی حسینی بیان کرد : تخم گزاری این پرنده تنها در فصل بهار با حدود ۱۰ تا ۱۲ تخم است که تخم ها پس از ۲ ماه به جوجه تبدیل می شوند ، جوجه های این پرنده در لانه نمی مانند و به سرعت از لانه خارج می شوند ، سطح پرواز پرنده دراج کم است و در ارتفاع پایین پرواز می کند و این پرنده همه چیز خوار بوده و تنوع غذایی، گیاهی و جانوری زیادی دارد، اما اغلب غذای این پرنده را بذر گیاهان و حشرات تشکیل می‌دهد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار خاطر نشان کرد : باستناد قوانین و مقررات زیست محیطی جریمه یک قطعه دراج چهارمیلیون ریال می باشد و متخلفین علاوه بر پرداخت خسارت به محیط زیست ، مجازات حبس سه ماه تا سه سال را نیز بایستی بگذرانند.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdciyvaw.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما