کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

5 نکته طلائی برای تعادل وزن در ماه رمضان

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 17 تير 1393 ساعت 8:44

معمولا افراد به علت رعایت نکردن اصول تغذیه‌ای و تحرک کم بدنی در ماه رمضان دچار افزایش وزن می شوند در صورتی‌که ایام روزه داری تفاوتی با روزهای دیگر سال ندارد.


به گزارش سرويس خواندنی های عصر هامون، اشکان آریایی نژاد کارشناس تغذیه گفت: در ایام روزه داری متاسفانه روزه داران نکات تغذیه‌ای را رعایت نمی‌کنند و دچار افزایش وزن می شوند از جمله علل چاقی می‌توان خوردن غذاهای پر حجم، مهمانی‌های زیاد در این ایام و تحرک کم بدنی را نام برد.

وی در ادامه افزود: معمولا روزه داران در این ایام وعده های غذایی خود را کم می کنند و فقط 2 وعده افطار و سحر و یا حتی فقط وعده افطار را به خوردن غذا اختصاص می‌دهند به همین علت سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد و چاقی بروز پیدا می‌کند.

آریایی نژاد اظهار کرد: برای کنترل اضافه وزن باید در 3 وعده غذایی افطار و شام و سحر حجم غذا را کم کرده و از مصرف غذاهای حجیم و پر چربی مثل کله پاچه پرهیز کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از افزایش وزن در ماه رمضان بهتر است از افطار تا سحر از میوه و سبزیجات به خصوص میوه‌های آب دار استفاده شود تا هم از تشنگی جلوگیری شود و هم دچار افزایش وزن نشویم.

انتهای پیام/ 4030


کد مطلب: 55854

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/55854/5-نکته-طلائی-تعادل-وزن-ماه-رمضان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir