کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس زندان زابل گفت؛

طرحهای اشتغالزایی ندامتگاه زنان زابل گامی در جهت خودکفایی خانواده زندانیان

24 تير 1393 ساعت 13:32

رییس زندان زابل گفت: در این کارگاه دوخت مانتو با هدف توسعه سنت های سیستانی از جمله سیاه دوزی بروی مانتوها کار شده و جهت فروش در داخل شهرستان زابل و قسمتی هم به مرکز استان ارسال می شود.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از اوشیدا،محمد تقی محویدی رییس زندان زابل گفت: با توجه به اینکه تعدادی از بانوان منطقه به اتهاماتی از قبیل مواد مخدر برحسب نیاز گرفتار شده اند و از سویی سرپرست خانوار هم هستند بعلت جلوگیری از آسیب های بعدی که برای فرزندانشان اتفاق نیفتد،فضای اشتغالزایی در محل زندان برای این قشر برنامه ریزی شده است.
وی گفت: پیش بینی کردیم به همراه مجموعه قضایی شرایطی را فراهم کنیم که این بانوان بتوانند شب را در منزلشان بگذرانند و روز را در این کارگاهها علاوه بر این که شغلی یاد بگیرند برایشان در آمد زایی هم ایجاد می کند.
محویدی اظهار کرد: این کارگاه که از ماه صفر شروع کردیم خوشبختانه با حمایت های اداره کل زندان های استان چرخ خیاطی در اختیار این بانوان قرار گرفت که در کارگاه مربوطه در حال فعالیت می باشند.
وی عنوان کرد: در این کارگاه دوخت مانتو با هدف توسعه سنت های سیستانی از جمله سیاه دوزی برروی مانتوها کار شده و جهت فروش در داخل شهرستان زابل و قسمتی هم به مرکز استان ارسال می شود.
رئیس زندان زابل عنوان داشت: علاوه بر جمعیت موجود پیش بینی کردیم و برای فرزندان این زنان نیز برنامه هایی داریم تا فرصتی ایجاد شود که هم خود خانم ها و هم فرزندانشان به این توانمندی برسند که بتوانند اشتغالی ایجاد کنند.
وی در ادامه گفت: یک قسمت کارگاه تولید صندل ویژه آقایان است، کار مهمی بود که یک نفر جهت آموزش به اصفهان رفت و با نحوه کار آشنا شد.
محویدی تصریح کرد: در این کارگاه نزدیک به 30 نفر مشغول به کار هستند که با کمترین امکانات در آینده برای خود کارگاهی را در بیرون پیش بینی کنند تا در آمد زایی خوبی داشته باشد.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 56431

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/56431/طرحهای-اشتغالزایی-ندامتگاه-زنان-زابل-گامی-جهت-خودکفایی-خانواده-زندانیان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir