تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی وقوع ریزگردها در سیستان و بلوچستان را دریاچه هامون عنوان کرد و گفت: با این حال چرا هامون فراموش شده است.
هامون فراموش شده دلیل اصلی وقوع ریزگردها در سیستان و بلوچستان
هامون فراموش شده دلیل اصلی وقوع ریزگردها در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از خبرنیمروز،دکتر حلیمه عالی: در نشست علنی (چهارشنبه ۲۵ تیر ) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی و اخطارقانون اساسی طبق بند ۹ اصل ۳قانون اساسی خواستار رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه و در تمام زمینه‌های مادی و معنوی شد.
دکتر حلیمه عالی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی وقوع ریزگردها در سیستان و بلوچستان را دریاچه هامون عنوان کرد و گفت: با این حال چرا هامون فراموش شده است.
نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و سایر مسئولان اجرایی کشور گفت: آیا می‌دانید که طی ۴۸ ساعت گذشته چه بر سر مردم سیستان و بلوچستان آمده است؟ در پایتخت وزش بادی می‌آید و چه غوغایی برپا می‌کند، در حالی که طوفانی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت،‌ شعاع دید کمتر از ۵۰ متر و میزان آلایندگی حدود ۱۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب در سیستان و بلوچستان در حال وقوع است.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل خرابی سیستم هواشناسی میزان واقعی درجه حرارت و اخذ سایر اطلاعات صحیح امکانپذیر نیست.
دکتر عالی نماینده مردم سیستان در خانه ملت خطاب به دولتمردان گفت: آیا کمر خدمت بسته‌اید که سیستان و بلوچستان خالی از سکنه شود؟، با توجه به اینکه روزهای بحرانی منطقه در سال گذشته حدود ۱۵۰ روز بوده خواستار برقراری حق بدی آب و هوا، حق ریزگردها و نوار مرزی به کارکنان دولت هستم.
دکترعالی افزود: مهمتر از همه اینکه چرا طبق استانداردهای زیست‌محیطی ادارات در روزهای بحرانی قبل از شروع ساعات اداری تعطیل نمی‌شوند تا حداقل صدمات جسمانی اهالی کمتر شود چرا در محاسبات هزینه و با توجه به شرایط فوق ریزگردها را در نظر نمی‌گیرید.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه منبع اصلی این ریزگردها تالاب هامون است، تصریح کرد: چرا هامون فراموش شده است؟
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcgnn9n.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما