کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مولوی عبدالحمید حمایت از داعش را تکذیب کرد اما همچنان به ادبیات مذاکره پافشاری می کند

5 مرداد 1393 ساعت 16:15

امام جماعت مسجد مکی زاهدان با بیان اینکه با هر نوع تندروری و خشونت مخالف است گفت: حمایت از گروهک تروریستی داعش را تکذیب می کنم.


به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خصوص اخباری که از وی در رسانه ها به انتشار در آمده و وی را حامی داعش معرفی کرده، در گفتگو با خبرنگار سیاسی پانا آن را تکذیب کرد و گفت :من روحم از این اظهارات خبر ندارد.
امام جمعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن بیان دیدگاه خود نسبت به گروه داعش اظهار کرد: من پیش از این هم گفته ام که با هر نوع تندروی و خشونت مخالفم و معتقدم که راه حل همه مسائل و مشکلات گفتمان است و باید گروه های مختلف با هم بنشینند و مشکلات خود را از راه گفتمان و تشکیل دولت فراگیر و ملی حل کنند.
وی تاکید کرد: من به خشونت و جنگ اعتقادی ندارم و با هر گروهی که دست به خشونت بزند مخالفم.
به گزارش عصر هامون در برخی رسانه های داخلی آمده بود که عبدالحمید در جمع مولوی های مسجد مكی ضمن بیان مطالبی درخصوص بحران عراق، نه تنها از محكوم كردن جنایت داعش در عراق اجتناب كرده، بلكه آن را حركتی مردمی خوانده است.
بنابراین گزارش در ادبیات مولوی عبدالحمید مانند گذشته کلید واژه گفتمان و مذاکره با مخالفین و تروریست ها خودنمایی می کند، این در حالیست که وی پیشتر نیز این واژه را در زمان آزادی مرزبانان ایرانی در مورد گروهک جیش الظلم به کار برده بود که این واژه با واکنش های زیادی روبرو شد و بسیاری از علمای اهل سنت در گفت و گو با عصر هامون هرگونه مذاکره با تروریست ها را محکوم کردند.
به گفته کارشناسان سیاسی این اظهارات عبدالحمید در واقع تلاش آشکار وی برای رسمیت دادن به گروه های مخالف است.
انتهای پیام/ 7250


کد مطلب: 57120

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/57120/مولوی-عبدالحمید-حمایت-داعش-تکذیب-اما-همچنان-ادبیات-مذاکره-پافشاری-می-کند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir