کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازیگران "کیمیا" در کنار مردم غزه/ پشت صحنه‌ای متفاوت در کنار هنرمندان یک سریال 100 قسمتی

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 21 مرداد 1393 ساعت 11:03

روز گذشته، علی بخش زاده، مدیر شبکه دو سیما، علی اصغر جعفری، رئیس مرکز بسیج صدا و سیما، جواد جباری، مدیر عامل بنیاد روایت و سردار نقدی از پشت صحنه سریال "کیمیا" به کارگردانی جواد افشار، بازدید کردند.


به گزارش سرويس فرهنگ و هنر عصر هامون، عصر روز گذشته، علی بخش زاده، مدیر شبکه دو سیما، علی اصغر جعفری، رئیس مرکز بسیج صدا و سیما، جواد جباری، مدیر عامل بنیاد روایت، سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محمدرضا شرف الدین، رئیس انجمن دفاع مقدس، سردار آزادی،‌ معاون فرهنگی بسیج از پشت صحنه سریال "کیمیا" به کارگردانی جواد افشار، بازدید کردند.
 
بنابراین برای تهیه گزارش تمامی خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف در  ساختمان شبکه 2 مستقر شدند تا از آن‌جا به محل تصویر برداری سریال "کیمیا" بروند.
 
ساعت 7 بعد از ظهر به طرف خاور شهر که محل تصویر برداری این سریال بود، حرکت کردیم مسیری نسبتا طولانی و پر از ترافیک را سپری کردیم تا اینکه ساعت 9 شب به محل مذکور رسیدیم.
 
یکی از کوچه‌های محله‌ی خاور شهر به نام کوچه "سنجری" محل تصویر برداری این سریال بود، پس از پیاده شدن از ماشین هنگام ورود به کوچه "سنجری" ناخود آگاه بافت قدیمی آن کوچه، انسان را به یاد سال‌های انقلاب می‌انداخت، باجه تلفنی زرد قدیمی، مغازه میوه فروشی که روی گاری آن هندوانه‌هایی قرار گرفته بود و همچنین در کنار آن یک بقالی قدیمی با  لوازم قدیمی و وجود بشکه‌های نفت همگی یادآور آن روزها بود.



به ما گفتند که این کوچه به طور کامل در اختیار پروژه فیلم برداری قرار گرفته و ساکنان آن، منازل را به این پروژه کرایه داده‌اند، به انضمام اینکه تمام نماهای ساختمان خانه‌های آن کوچه را به شکل نماهای قدیمی در آورده‌اند.

داخل خانه‌ای با پلاک 101 وارد شدیم،‌ خانه‌ای که لوکیشن اصلی سریال بود. کارگردان و عوامل سریال به همراه مسئولان در حیاط مشغول گفتگو بودند.

بعد از آن در همان کوچه سنجری صندلی‌هایی را به صورت ردیف گذاشته بودند، روبروی آن یک LCD بزرگ وجود داشت، بعد مسئولان در ردیف‌های اول نشستند و هنگامی که همه در جایگاه خود قرار گرفتند، ضبط یک سکانس شروع شد  حسن پور شیرازی پس از شنیدن صدای در منزل به سمت در می‌آید و آن سوی در داخل کوچه، "مهدی سلطانی سروستانی" با گریمی متفاوت و با بارانی سورمه‌ای رنگ وکروات قرمز رنگ قرار گرفته، چندین بار این سکانس تکرار می‌شود و پس از آن عوامل سریال مهمانان را به صرف شام دعوت می‌کنند و هر کدام از مهمانان به خانه‌های کناری لوکیشن اصلی برای صرف شام می‌روند.

پس از آن ما خبرنگاران به داخل خانه‌ای که لوکیشن اصلی سریال بود ‌رفتیم، وقتی از پله‌‌های خانه بالا رفتیم، با یک خانه‌ای کاملا قدیمی و با تمام وسایل قدیمی  مواجه شدیم، روی طاقچه‌ی بزرگ آن سجاده‌ی نماز ،شمعدان‌های بزرگ و تابلویی که روی آن نوشته شده بود: "تا شقایق هست زندگی باید کرد"، قرار گرفته بود و در گوشه‌ی دیگری از این اتاق یک تلویزیون قدیمی توجه من را به خود جلب کرد  در طاقچه‌ی دیگر این اتاق عکس آزیتا حاجیان و حسن پور شیرازی که برای بازی در این سریال گرفته شده بود، خود نمایی می‌کرد.

بعد از اینکه با هیجان خاصی به این اتاق و وسایل‌های آن‌ نگاه کردیم، سوگل طهماسبی و مهراوه شریفی نیا از اتاق‌های این خانه وارد پذیرایی شدند و ضمن خوش آمد گویی، با آن‌ها وارد گفتگو شدیم.

مهراوه شریفی‌نیا گفت: در نقش "کیمیا" کاراکتر اصلی این مجموعه که یک دختر مبارز انقلابی‌ است ایفای نقش می‌کنم و آزیتا حاجیان به عنوان مادرم نقش مقابلم را بازی می‌کند. از اینکه بعد از 22 سال در مقابل مادرم بازی می‌کنم بسیار خوشحالم.

سوگل طهماسبی در نقش نرگس دوست صمیمی کیمیا ایفای نقش می‌کند، پس از پایان گفتگو با این دو بازیگر که در نقش‌های اصلی سریال ایفای نقش می‌کنند، سراغ آزیتا حاجیان را از مهراوه شریفی نیا گرفتیم که او گفت: مادرم به علت مساعد نبودن حالش فعلا قادر به گفتگو نیست.

از آن دو عزیز خداحافظی کردیم و پس از ترک آن خانه به منزل کناری این خانه رفتیم، جایی که هنرمندان سریال پروژه کیمیا در حال اهدای خون به مردم غزه بودند.

پس از ورود به آن خانه جواد افشار را در حال اهدای خون دیدیم که روی تخت دراز کشیده بودو به ما گفت: ما به عنوان یک هنرمند وظیفه داریم حتی به اندازه اهدای خون ادای دینی به این مردم ستمدیده و مظلوم داشته باشیم.

و پس از گفتگو با او و سوال درباره‌ی دلیل و انگیزه او و سایر عوامل فیلم در خصوص اهدای خون آن محل را ترک کردیم و پس از خداحافظی از تمام عوامل سریال بازهم با گذر از آن کوچه با بافت قدیمی ناخواسته خاطرات آن دوران تداعی شد.

حدود ساعت 23:30 شب تمامی خبرنگاران محل تصویر برداری را ترک کردیم .

گفتنی است سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در 100 قسمت برای شبکه دو سیما در حال تولید است.


انتهای پیام/ 4030


کد مطلب: 58025

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/58025/بازیگران-کیمیا-کنار-مردم-غزه-پشت-صحنه-ای-متفاوت-هنرمندان-یک-سریال-100-قسمتی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir