تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۳
معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور ضمن تشریح علت موکول شدن جلسه استیضاح وزیر علوم به روز چهارشنبه گفت: هنوز در مورد حضور رئیس جمهور در این جلسه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
چرا جلسه استیضاح وزیر علوم به چهارشنبه موکول شد؟ / ابهام در سفر رئیس جمهور
چرا جلسه استیضاح وزیر علوم به چهارشنبه موکول شد؟ / ابهام در سفر رئیس جمهور
به گزارش سرويس سياسي عصر هامون، مجید نصیرپور با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جلسه استیضاح روز چهارشنبه - ۲۹ مرداد - برگزار خواهد شد.

وی در خصوص علت موکول شدن جلسه استیضاح به روز چهارشنبه گفت: بنا نبود که استیضاح روز سه شنبه برگزار شود، بلکه مباحثی مطرح بود که مورد موافقت قرار نگرفت.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: طبق قانون، وزیر مربوطه ۱۰ روز فرصت دارد تا پس از اعلام وصول طرح استیضاح در مجلس حاضر شود.

وی ادامه داد: آقای فرجی‌دانا بنا داشتند تا از این فرصت ۱۰ روزه استفاده کنند، از این جهت درخواست دادند تا جلسه استیضاح روز چهارشنبه برگزار شود.

نصیرپور تصریح کرد: از این جهت جلسه استیضاح وزیر علوم به روز چهارشنبه موکول شد.

وی همچنین در خصوص حضور یا عدم حضور رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر علوم نیز گفت: تاکنون در این رابطه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که حضور داشته باشند یا خیر.

وی اظهار داشت: اگر آقای رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر علوم حضور یابند سفر به استان اردبیل متناسب با برنامه آقای رئیس جمهور تنظیم خواهد شد.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در هرحال سفر به استان اردبیل روز چهارشنبه یا پنجشنبه برگزار خواهد شد.

وی افزود: امکان دارد سفر آقای رئیس جمهور به استان اردبیل پس از حضور در جلسه علنی روز چهارشنبه انجام شود.

این در حالی است، صفر نعیمی‌رز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از برگزاری جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت در آستانه استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری خبر داد.

وی افزود: این جلسه از ساعت 7 الی 8 صبح فردا سه‌شنبه 28 مردادماه برگزار خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت تصریح کرد: رضا فرجی‌دانا؛ وزیر علوم و مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در این نشست حضور خواهند داشت.

نماینده آستارا اظهار داشت: در شرایطی که مسائل به بن‌بست می‌رسد و نیاز به نظر قاطع فردی باشد حضور آقای لاریجانی ضروری است و بنابر نظر ما، نیاز رئیس مجلس در این نشست ضروری است.

وی تاکید کرد: احتمالا آقای لاریجانی نیز در این نشست حضور بیابند.

ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فراکسیون رهروان ولایت تا کنون نظر خاصی در مورد استیضاح نداشته است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت افزود: نظر این فراکسیون در مورد استیضاح رضا فرجی‌دانا در جلسه شورای مرکزی این فراکسیون که صبح فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcayynm.49naw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما