کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای رییس توصیه های رهبری را جدی بگیرید؛او خواست دانشگاه ها، باشگاه سیاسی نشوند

حذف ارادت های دکتر اوکاتی به فرجی دانا از خروجی سایت دانشگاه زابل+سند

1 شهريور 1393 ساعت 16:58

سایت دانشگاه زابل پس از دفاع تمام قد از وزیر سابق علوم در فضای مجازی در اقدامی قابل تامل کلیه اخبار مرتبط با فرجی دانا را حذف کرد.


به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون، همه چیز از آنجا شروع شد که ریاست دانشگاه زابل بعد از اعلام وصول استیضاح وزیر علوم دست به قلم شد و سعی نمود از هر روشی برای منصرف نمودن نمایندگان استان از استیضاح استفاده کند، وی چندین نامه به حلیمه عالی نوشت و از نماینده سیستان در خواست داشت امضای خود را از وزیر علوم پس بگیرد. حلیمه عالی نیز یک روز مانده به زمان استیضاح امضا خود را پس گرفت و شروط شش گانه ای را دلیل انصراف خود بیان کرد، اما نکته جالب این بود که نماینده زابل در پایان نامه همچنان بر اختلاف خود با ریاست دانشگاه زابل تاکید داشت.
اوکاتی که شرایط را محیا می دید سعی داشت خود را عامل اصلی انصراف نماینده از نامه استیضاح وزیر علوم معرفی کند و پروژه قهرمان سازی خود را کلید بزند.
خوش خدمتی دکتر اوکاتی به رئیس سابقش به همین جا ختم نمی شود بلکه ریاست دانشگاه زابل که از هر فرصتی برای دست به قلم شدن استفاده می کند، بعد از برکناری وزیر علوم نیز دست از تقدیر وزیر برنداشت و در نامه های عاطفی به مدح و ستایش فرجی دانا پرداخت.
سایت دانشگاه زابل که عده ای آن را دکان خبری ریاست دانشگاه می دانند در مسیر پروژه قهرمانی سازی آقای رییس همگام با اوکاتی قدم بر می دارد و روابط عمومی دانشگاه زابل که از هر فرصتی برای انتشار سخنان و نامه های سیاسی ریاست این دانشگاه استفاده می کند نامه ریاست دانشگاه خطاب به وزیر برکنار شده علوم را در خروجی سایت خود قرار داد، اوکاتی در این نامه بیان کرده بود:
تصمیم نمایندگان ملت که شاخص نظام های مردم سالار و مورد احترام همه قانون مداران است، بهره مندی از اندیشه نیک شما را بر ما کوتاه نمود اما بدون تردید اقدامات خالصانه ذی قیمتتان به ثمر خواهد نشست چرا که به قول خواجه شیراز:

بر این رواق زبرجد نوشته اند به زر
که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند
بر همین اساس روابط عمومی دانشگاه زابل که ید طولایی در انتشار اخبار ریاست دانشگاه در فضای مجازی و اپلیکشن های کاربردی موبایل نظیر "واتس آپ" و "وایبر" دارد دست به کار شد و نامه حمایت اوکاتی در حمایت از رضا فرجی دانا را به صورت گسترده منتشر کرد.
این اقدامات اخیر دانشگاه زابل در حالیست که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه با اشاره به خطر سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها برای پیشبرد علمی اهداف این نهاد فرمودند: "من خواهش می‌کنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریّتى که دانشگاه را مرکز جوَلان سیاسى و تلاش‌ها و فعّالیّت‌هاى جناح‌هاى سیاسى قرار ندهید. سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسی."
ماندن در پست ریاست برای دکتر محمود اوکاتی آنقدر مهم بود که از هر ابزاری نظیر سایت دانشگاه برای دفاع از وزیر علوم استفاده کرد و تمام تلاش خود را برای حمایت از فرجی دانا با کارنامه ای که به زعم صاحب نظران نقاط بسیار تاریکی در مدت تصدی وی در وزات علوم در آن وجود داشت، بکار گرفت.
بنابراین گزارش، این نامه در حالی منتشر می شود که چندی پیش دانشجویان و تشکل های دانشجویی دانشگاه زابل در بیانیه ای از برکناری وزیر علوم استقبال کردند و از سکوت نمایندگان زابل در جریان استیضاح گلایه داشتند، با این وجود نامه ریاست دانشگاه در حالی به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر می شود که بسیاری از تحلیگران حوزه دانشگاه این عمل دکتر اوکاتی را اقدام متقابل در مقابل دانشجویان می دانند.
سرانجام و پس از انتشار نامه اوکاتی در سایت دانشگاه و بازتاب این خبر در رسانه ها و انتقاد سایت مطالبه گر  مدیران و گردانندگان سایت دانشگاه زابل پس از گذشت ساعت ها از انتشار نامه دکتر اوکاتی در حمایت از فرجی دانا، این سایت در اقدامی قابل تامل کلیه اخبار مرتبط با این موضوع را از خروجی سایت خود حذف کرد.

متن نامه تشکر دکتر اوکاتی از دکتر فرجی دانا


تصویر سایت دانشگاه زابل قبل از حذف اخبار مرتبط با فرجی دانا


تصویر سایت دانشگاه زابل بعد از حذف اخبار مرتبط با فرجی دانا


تیتر خبر نامه رییس دانشگاه به فرجی دانا در گوگل


 صفحه ی حذف شده که پس از مراجعه از لینک گوگل رویت می شود

انتهای پیام/


کد مطلب: 58678

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/58678/حذف-ارادت-های-دکتر-اوکاتی-فرجی-دانا-خروجی-دانشگاه-زابل-سند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir