کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استان سیستان و بلوچستان مقام دوم ساخت مدارس بنیاد برکت در کشور دارد

10 شهريور 1393 ساعت 13:27

معاونت نظارت و امور راهبردی بنیاد برکت گفت :استان سیستان و بلوچستان با 36 مدرسه مقام دوم را درساخت مدارس بنیاد برکت در کشور دارد.


به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از خط اول،سعید جعفری صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه ۵ کلاسه زندان زاهدان اظهار داشت:بنیاد برکت یک نهاد غیر انتفاعی وابسته به ستاد اجرایی امام (ره) در دو حوزه توان مند سازی اشتغال و فرهنگ سازی و توسعه پایدار با محوریت مدرسه سازی در مناطق محروم و روستایی فعالیت می کند.
وی افزود :بنیاد برکت از سال ۸۷ فعالیت خودش را در حوزه ۴۴۰ مدرسه در کل کشور اجرا نموده که از این ۴۴۰ مدرسه ۲۸۰ مدرسه برکت به بهره برداری رسیده و مابقی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
جعفری ادامه داد :بنیاد برکت از مهرماه سال ۹۲ تا کنون تعداد ۱۴ پروژه در قالب ۴۵ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال جهت استفاده دانش آموزان به آموزش و پرورش استان اختصاص و در دست اجرا می باشد.
معاون نظارت و امور راهبردی بنیاد برکت بیان داشت :بنیاد برکت در آستانه مهرماه سال ۹۳ تعداد ۹ مدرسه در قالب ۲۵ کلاس درس با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال را افتتاح و به مجموعه فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان اهدا خواهد نمود.
این مسئول اذعان داشت :در سیستان و بلوچستان از ۴۴۰ مدرسه ۳۶ پروژه مربوط به این استان بوده است که ۱۹ مدرسه به بهره برداری رسیده و ۲۹ مدرسه تا پایان شهریور ماه به اتمام می رسد و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی با بیان اینکه بنیاد برکت تقریبا ۴۴۰ مدرسه حدود ۱۲۰ میلیارد در بحث مدرسه سازی سرمایه گذاری کرده است افزود :احداث ۱۰۰ مدرسه در ۱۰۰ کشور بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری تا پایان سال ۹۳ در اولویت برنامه بنیاد برکت می باشد.
وی در بحث ساخت مساجد استان افزود :بحث ساخت مساجد شرایط ویژه ای برای بنیاد برکت دارد در شهریور ماه جاری ساخت مساجد نهایی خواهد شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 59075

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/59075/استان-سیستان-بلوچستان-مقام-دوم-ساخت-مدارس-بنیاد-برکت-کشور

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir