کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسئول سلامت خانواده شهرستان خاش؛

سامانه پیامک کودکان جهت ارتقای پوشش مراقبت‌های بهداشتی کودکان راه اندازی شد

13 شهريور 1393 ساعت 10:21

کارشناس مسئول سلامت خانواده شهرستان خاش از راه اندازی سامانه پیامک پیام سلامت جهت پاسخ به سئوالات بهداشتی مادران و ارتقای پوشش مراقبت‌های بهداشتی کودکان خبر داد.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از تفتان ما،فرزانه ذوالقدری، اظهار داشت: از آنجایی که ارتباطات جدید پایه و اساس روابط و آموزش‌های امروزی را تشکیل می‌دهد و استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی در راستای اطلاع‌رسانی و آموزش کارکنان و مردم از اساسی‌ترین روش‌های فراگیر محسوب می‌شود سامانه ی پیام سلامت راه اندازی شده است.
وی افزود: هدف اصلی این سامانه حساس‌سازی مادران کودکان زیر۸سال نسبت به انجام مراقبت‌ها ، آشنایی با علائم خطر دوران نوزادی وکودکی، پاسخ به سئوالات بهداشتی این مادران و در نهایت ارتقای پوشش مراقبت‌های بهداشتی کودکان است.
ذوالقدری بیان کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیت شهرستان، پراکندگی گروه هدف، این سامانه برای مراجعه‌کنندگان تمامی مراکز و پایگاه‌های شهری، مراکز دارای واحدهای زایمانی از قبیل مراکز دهپابید، ایرندگان و گوهر شهر و همچنین مراجعین به بخش زایشگاه و کلینیک اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان خاش آماده ارائه خدمت است.
وی با اشاره به اینکه مادران می‌توانند برای عضویت در سامانه پیام سلامت به منظور دریافت پیامک آموزشی رایگان و پاسخ به سؤالات عدد۲۱۴۷ را به شماره پیامک ۳۰۰۰۲۸۴۴ ارسال کنند، گفت: نارویی کارشناس کودکان واحد سلامت خانواده از طریق این سامانه به سوالات مادران پاسخ داده می شود.
کارشناس مسئول سلامت خانواده در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه در روستاها دسترسی مردم به بهورز راحت و تقریبا بدون فاصله است و نیز مراجعه روزانه بهورز به سطح روستا و مراجعه مادران به خانه‌های بهداشت، در حال حاضر این سامانه در مراکز روستایی راه‌اندازی نشده است.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 59159

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/59159/سامانه-پیامک-کودکان-جهت-ارتقای-پوشش-مراقبت-های-بهداشتی-راه-اندازی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir