کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سراوان

دانش آموزان سیستان و بلوچستان رایگان، کتب درسی خود را دریافت می کنند

26 شهريور 1393 ساعت 7:20

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سراوان گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که دانش آموزان آن بدون اخذ وجه کتب درسی را در اختیار می گیرند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، حسن نوروزی در گفت و گو با شستون در تشریح این خبر اظهار داشت: هزینه کتاب های درسی دانش آموزان 15 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات دولتی استان تامین شده است.
وی بیان کرد: وضعیت معیشتی استان سیستان و بلوچستان بدتر از مناطق جنوب کرمان و جنوب هرمزگان نیست اما با رویکرد و لطف دولت تدبیر و امید دانش آموزان این استان بدون اخذ وجه، کتب درسی خود را دریافت می کنند.
 نوروزی افزود: آموزش و پرورش صرفا نمی تواند متکی به اعتبارات دولتی باشد بلکه مشارکت نهادها و ارگان ها مختلف در این زمینه می تواند به نفع خود مردم باشد زیرا سرمایه هر ملت و سرزمینی نیروی انسانی آن است پس در واقع هر نوع سرمایه گذاری در این زمینه به نفع خود مردم است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سراوان با اشاره به اینکه وجه تقریبی کتاب های درسی  10تا12  هزار تومان است، ادامه داد: همین هزینه کم جمعا 15 میلیارد تومان شده که با این مبلغ چه بسیار مدارسی که آباد می شوند، وضعیت کیفیتی آموزش و پرورش رونق پیدا می کند، مدارس شبانه روزی مشکلاتشان حل خواهد شد و چه گره هایی که با این اعتبار باز می شود.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 59397

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/59397/دانش-آموزان-سیستان-بلوچستان-رایگان-کتب-درسی-خود-دریافت-می-کنند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir