تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
وزیر علوم دولت دهم با بیان اینکه انتشار اسامی بورسیه‌شده‌ها غیراخلاقی بود، گفت: فکر می‌کنم بهترین افراد در دوره ما که جز متعهدترین و متخصص‌ترین افراد بودند و آنهایی که واقعا حقشان بود، بورسیه شدند.
متعهدترین و متخصص‌ترین افراد و آنهایی که حقشان بود بورسیه شدند
متعهدترین و متخصص‌ترین افراد و آنهایی که حقشان بود بورسیه شدند
به گزارش سرويس سياسي عصر هامون، کامران دانشجو به پرونده بورسیه‌ها اشاره کرد و گفت: همان موقع  عرض کردم که این پرونده فضاسازی است.

وی فزود: این کار اخلاقی نبود آخر سر هم که خودشان اعلام کردند چه شده است.

وزیر علوم دولت دهم در ادامه به انتشار برخی اسامی بورسیه‌شدگان اشاره کرد و اظهار داشت:  این اقدام خیلی غیر اخلاقی بود.

وی در مورد اینکه آیا انتشار اسامی بورسیه‌شدگان که جز اسناد طبقه‌بندی به شمار می‌رود،  قابل پیگیری است یا خیر گفت: باید عزیزان خودشان ببینند می‌خواهند پیگیری کنند یا خیر.

دانشجو خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم بهترین افراد در دوره ما که جز متعهدترین و متخصص‌ترین افراد بودند و آنهایی که واقعا حقشان بود بورسیه شدند.

آخرین وضعیت پرونده
این در حالی است پیش از این سعدالله نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درخصوص آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های بورسیه غیرقانونی گفت: تاکنون ۲۰جلسه در ارتباط با پرونده‌های بورسیه غیرقانونی تشکیل شده است که در این کمیته پرونده‌ها به دقت مورد بررسی قرار گرفته‌اند، چنانچه کمیته مصادیق براساس ضوابطی که شورای مرکزی بورس گذاشته است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اگر لازم باشد، ضابطه جدیدی تعریف شود به وزارت علوم اعلام می‌شود. همچنین مرتب گزارش کار به سرپرست وزارت علوم اعلام می‌شود تاحدی که هم اکنون سرپرست وزارت علوم از پیشرفت کار رضایت دارند. و امیدواریم با دقتی که به خرج داده می‌شود حقی از کسی ضایع نشود و در عین حال کیفیت علمی که مدنظر جدی وزارت علوم است، لطمه وارد نشود و افرادی که صلاحیت علمی و صلاحیت عمومی برای عضو هئیت علمی دانشگاه‌ها را دارند از این مزیت قانونی بورس استفاده کنند.

نصیری قیداری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه مقرر شده بود که قبل از حذف و اضافه دانشگاه‌ها نتایج بورسیه‌های غیرقانونی مشخص شود، هم اکنون وضعیت پرونده‌ها در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار داشت: هم اکنون در وسط راه قرار داریم و تاکنون نتیجه نصف پرونده‌ها در این کمیته بررسی شده، چنانچه در هر جلسه ۲ساعته حدود ۲۰ تا ۳۰ پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرند و تاکنون ۴۰۰پرونده به علاوه ۵۰۰پرونده مربیان پیمانی مورد بررسی قرار کرد، البته پرونده مربیان پیمانی طی مکاتباتی که با دانشگاه‌ها صورت گرفته، مقرر شد که مصوبه هئیت امنا را دریافت کنند و به ما (وزارت علوم) ابلاغ شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه از این تعداد پرونده‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت چه تعداد غیر قانونی بوده است، گفت: از ۳هزار و۷۰۰پرونده تبدیل به داخل، خارج از کشور و مربیان و ایثارگران که مورد بررسی قرار گرفت حدود ۱۶۰۰پرونده لازم است که بررسی شود و سایر پروندها مشکلی ندارند، البته این بدان معنا نیست که ۱۶۰۰پرونده غیرقانونی است چرا که برخی از این پروند‌ها نیز مورد تایید قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت علوم ‌‌نهایت ارفاق را در این پروند‌ها به خرج می‌دهد چنانچه هرجا که براساس آئین نامه مسکوت باشد به نفع دانشجویان تفیسر می‌کند تاحدی که علیرغم سختگیری‌های قانونی دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور، ما با توجه به اینکه دولت قبلی تعهداتی را نسبت به بحث ادامه تحصیل داشته ارفاق می‌کنیم.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcfv0dv.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما