کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین جشنواره موسیقی عرفانی پاکستان در زاهدان برگزار می شود

27 مهر 1393 ساعت 8:29

سرکنسول پاکستان در زاهدان گفت: برای اولین بار جشنواره موسیقی قوالی و سنتی پاکستان در شهرستان زاهدان برگزار می شود.


به گزارش سرویس فرهنگ و هنر عصر هامون، طاهر محمود قریشی در گفت گو با زاهدانه اظهار داشت: به منظور ایجاد ارتباط بیشتر بین دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان گروهی فرهنگی برای اولین بار جهت اجرای موسیقی قوالی که سبکی از موسیقی مذهبی و عرفانی پاکستان است در زاهدان برنامه اجرا می کنند و شرکت برای عامه مردم در این برنامه آزاد است .
وی گفت : این مراسم ساعت 18 روز یکشنبه 27 مهرماه در سالن اتاق بازرگانی شهرستان زاهدان برگزار می شود و علاقمندان جهت شرکت در این مراسم فرهنگی می توانند به کنسولگری پاکستان در زاهدان مراجعه نموده و دعوت نامه دریافت کنند.
وی افزود : در صورت استقبال از این برنامه جهت رضایت مردم این مراسم یک روز دیگر تمدید خواهد شد.
سرکنسول پاکستان در زاهدان گفت: سرپرست این گروه موسیقی از 10 نفر به سرپرستی بدرعلی خان تشکیل شده است که تاکنون در کشورهای متعددی برنامه اجرا نموده اند و برای اولین بار در ایران برنامه اجرا می کنند و پس از شهرستان زاهدان در شهرستان های مشهد و تهران نیز برنامه خواهند داشت .
قریشی در مورد سبک موسیقی این گروه بیان داشت : این گروه موسیقی عرفانی و مذهبی در وصف اهل بیت (ع) و بخصوص تمجید از حضرت علی (ع) شعر می خوانند و همچنین اشعار عاشقانه از اجراهای این گروه خواهد بود.
انتهای پیام/ 9031


کد مطلب: 60371

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/60371/اولین-جشنواره-موسیقی-عرفانی-پاکستان-زاهدان-برگزار-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir