تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رفتار و مواضع پاکستان در کنترل مرزهای مشترک شفاف نیست.
ناتوانی پاکستان در کنترل مرزهای مشترک/ برخی از حوادث سیستان و بلوچستان مربوط به انسوی مرزها است
محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامون در خصوص دستور ویژه ریاست مجلس در مورد بررسی حوادث اخیر استان سیستان و بلوچستان گفت: این جلسه قرار بود 10 آبان برگزار شود، اما به دلیل عدم حضور برخی نمایندگان با یک هفته تاخیر شنبه 17 آبان برگزار می شود.
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: قسمتی از حوادث استان سیستان و بلوچستان از آنسوی مرزها و مربوط به دولت پاکستان است
نماینده مردم اراک با بیان اینکه رفتار و موضع پاکستان در کنترل مرزهای این کشور شفاف نیست، اظهار داشت: دولت پاکستان یا عمداً مرزهای خود را هدفمند کنترل نمی کند که این نشان از ماموریت داشتن این کشور از سوی ایالات متحده و عربستان به جهت ناامن نشان دادن شهرهای داخلی ایران است ، اگر اینگونه باشد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان در این مورد کوتاه نخواهد امد. اما اگر توانایی کنترل مرزها را ندارد باید این مورد را اعلام کند تا خود مرزبانان ایرانی دست به کار شوند و جلوی نا امنی ها را بگیرند.
آصفری در پایان بیان داشت: دولت باید در خصوص انسداد مرزها سرعت عمل بیشتری داشته باشد تا مرزها بهتر کنترل شود و مانع ورود اشرار و گروه های تروریستی به داخل کشور شوند.

انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdchxwn-.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما