کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سه وزير باقيمانده دولت يازدهم نيز به روال قبل از مجلس رأي اعتماد مي‌گيرند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 30 مرداد 1392 ساعت 8:23

عضو كميسيون آيين‌نامه داخلي مجلس گفت: پیشنهادات و تغییرات مورد نظر در نحوه رای اعتماد به وزرا ،حتی در صورت تصویب نيز بعید است برای بررسی سه وزیر باقیمانده دولت یازدهم مورد استفاده قرار بگیرد و ان شالله از دوره‌های بعدی اِعمال خواهد شد.


به گزارش عصر هامون،با اشاره به تغییر در نحوه رای اعتماد مجلس به وزرا گفت: طرح اصلاح ماده ۲۰۴ آیین‌نامه که مربوط به نحوه رای اعتماد به وزرای کابینه است، بعد از انتخابات رياست‌جمهوري پيشنهاد شد، اما با بررسي و اجرايي شدن آن در بررسي صلاحيت وزاري پيشنهادي دولت يازدهم مخالفت‌هايي شد.

عضو كميسيون آيين‌نامه داخلي افزود: پیشنهادات ارائه شده برای تغییر در نحوه رای اعتماد به وزرا موضوع خوبي است اما در زمان مناسبی مطرح نشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در این تغییرات بنا بر این بود که کمیسیون‌ها نظرات خود را درباره وزیر مربوطه به صورت گزارش به نمایندگان ارائه کنند.

پورابراهیمی اضافه کرد: یکی از دیگر تغییرات مطرح شده مبنی براین بود که در جلسه رای اعتماد لزومی به نطق نمایندگان موافق وزرا وجود ندارد و پاسخ و دفاع نمایندگان مخالف نیز باید برعهده خود وزیر باشد نه نمایندگان.

نماینده کرمان افزود: علاوه بر پیشنهادات و تغییرات مذکور تغییرات دیگری نیز مد نظر است که بناست بعد از تصویب در کمیسیون آیین‌نامه داخلی به صحن علنی ارائه شود.

وی اظهار داشت: بررسی این طرح جزء اولویت‌های کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس است و به احتمال زیاد در جلسه روز سه شنبه هفته آینده ۵ شهریور بررسی خواهد شد.

پورابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهادات و تغییرات مورد نظر در نحوه رای اعتماد به وزرا ،حتی در صورت تصویب نيز بعید است برای بررسی سه وزیر باقیمانده دولت یازدهم مورد استفاده قرار بگیرد و ان شالله از دوره‌های بعدی اِعمال خواهد شد.

انتهاي پيام/۵۰۸۲


کد مطلب: 6183

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/6183/سه-وزير-باقيمانده-دولت-يازدهم-نيز-روال-قبل-مجلس-رأي-اعتماد-مي-گيرند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir