کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشدار مركزي خاش؛

دانشجویان نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کرده‌اند

17 آذر 1393 ساعت 11:59

بخشدار مركزي خاش و پژوهشگر برجسته گفت: دانشجويان با نثار خون خود يك بيداري سراسري در جهان اسلام ايجاد كردند و دانشجویان نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کرده‌اند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از تفتان ما،مجتبی شجاعی در خصوص روز دانشجو با اشاره به روز دانشجو و نقش جنبش دانشجویی در استکبار ستیزی و معادلات کشور و دنیا، اظهار داشت: جنبش دانشجویی در کشور ما یکی از جنبش‌های اصیل و ریشه دار است و به دهه ۱۳۳۴ و شهادت دانشجویان در دانشکده فنی دانشگاه تهران و مخالفت آنها با استبداد داخلی برمی‌گردد و این حرکت اصیل همواره استمرار داشته است. .
وی در ادامه به خط سیر مبارزات دانشجویی از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا ۱۵ خرداد ۱۳۴۵ و ادامه آن تا سال ۵۸ و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و تصریح کرد: اصل و اساس مبارزات دانشجویان و نخبگان در طول این مدت مبارزات اسلامی بود و ریشه در تعالیم حیات بخش اسلامی و ارزش‌های والای انسانی داشت و با تکیه بر قرآن و پشتوانه‌های مردمی همراه بود که باید مورد توجه قرار گیرد.
شجاعی با بیان اینکه همه این دانشجویان سربازان جهاد علمی نظام جمهوری اسلامی هستند، یادآور شد: به ملت ایران اطمینان می‌دهیم که این سربازان همچون گذشته، آنچه را ‌ملت ایران نیاز داشته باشند، فراهم خواهند کرد.
این پژوهشگر و محقق برجسته با بیان اینکه جنبش دانشجویی همواره در صحنه استکبار ستیزی نقش‌آفرینی کرده است، افزود: ۱۳ آبان سال ۵۸ نمونه دیگری از نقش‌آفرینی جنبش دانشجویی است که با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آغازین روزهای انقلاب رخ داد و حضرت امام نیز این اتفاق را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول دانستند.
شجاعی خاطرنشان کرد: دانشجویان با نثار خون خود یک بیداری سراسری در جهان اسلام ایجاد کردند که بعد از انقلاب اسلامی کاملا نمایان شد.
وی با اشاره به وجود دو عنصر آگاهی و حرکت به موقع در فعالیت‌های دانشجویان اذعان داشت : دانشجویان با همین دو عنصر توانستند حرکت خود را ادامه داده و گفتمان‌های جهانی را تغییر دهند.
شجاعی حضور چشمگیر دانشجویان در عرصه‌های مختلف را زمینه‌ساز ایجاد تغییر گفتمان‌های جهانی خواند و یادآور شد: اکنون شاهدیم که استکبار جهانی که روزگاری دغدغه گسترش و توسعه هژمونی خود در جهان را داشت، تلاش می‌کند تا شرایط موجود را برای خود حفظ کند و این مسئله نشانگر تاثیرات فعالیت‌های دانشجویی است.
بخشدار مرکزی خاش در پایان اظهار داشت: دانشجو از هوش بسیار بالایی برخوردار است و در مورد مسائل زمان کنکاش می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرد.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 62242

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/62242/دانشجویان-نقش-مهمی-پیروزی-انقلاب-ایفا-کرده-اند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir