تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
ابوالفضل نجفی با بیان اینکه اقدامات دولت در خصوص پرونده های کلان فساد با آن چیزی که در واقع است منطبق نیست افزود: فسادی که در سیستم های اداری است بسیار بیشتر از آن چیزی ست که منعکس شده است.
مهمترین علت ایجاد فساد اداری عدم وجود نظارت و قوانین مناسب است
مهمترین علت ایجاد فساد اداری عدم وجود نظارت و قوانین مناسب است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از اوشیدا،ابوالفضل نجفی دادستان زابل ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: مهمترین علت ایجاد فساد اداری عدم وجود قوانین مناسب در این زمینه هاست و اگر قوانین مناسب وجود داشته باشد از این مفاسد جلوگیری می شود.
دادستان زابل افزود: مسئله بعدی عدم وجود نظارت است،یک سیستم نظارتی قوی که در سیستم اداری ما باشد و بر عملکرد آنها نظارت کند وجود ندارد.
وی ادامه داد: وقتی سیستم نظارتی قوی نباشد خروجی هم پایین می آید یعنی فسادی که کشف شود و به مراجع قضایی گزارش نشود با آن آمار واقعی که در واقع اتفاق می افتد هم خوانی ندارد.
نجفی با بیان اینکه بسیاری از مسائل گزارش نمی شود بیان کرد: قوه قضائیه به شدت با مجرمین برخورد می کند و سعی می کند در سریعترین وقت ممکن و شدیدترین مجازات را اعمال خواهد کرد و این منوط به این است که این مفاسد گزارش و به دستگاه قضایی منعکس شود.
این مسئول عنوان کرد: دستگاههای نظارتی باید این مسائل را پیگیری و وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهند تا مجرمین شناسایی و در نهایت به مجازات خود برسند.
دادستان زابل خاطر نشان کرد: همه قوانین بطور جامع و کامل اجرا نمی شود و اگر با همان شرایطی که قانون گفته اجرا شود از بسیاری از مفاسد جلوگیری می شود.
وی بیان نمود: مهم بحث دیدگاه پیشگیرانه است و ما باید یک سیستم ای را طراحی و اجرا کنیم که عملا در آن بروز فساد وجود نداشته باشد.
نجفی اظهار کرد: اگر قوانین منطبق با واقعیات اجتماع و بصورت کامل باشد قطعا کسی نخواهد توانست از آنها تخطی کند و زمانی که ضعف باشد خروجی مناسبی نخواهد داشت.
دادستان زابل با اشاره به اینکه بیشتر فسادی که انجام می شود آگاهانه است ،افزود: سیستم نباید این اجازه را دهد ،انسان مصون از خطا و اشتباه نیست و مهم این است که زمینه و بستر مناسب برای فساد و تخلف را از بین ببریم و نگذاریم زمینه فساد ایجاد شود.
این مسئول با بیان اینکه اقدامات دولت در خصوص پرونده های کلان فساد با آن چیزی که در واقع است منطبق نیست افزود: فسادی که در سیستم های اداری است بسیار بیشتر از آن چیزی ست که منعکس شده است.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcexe8p.jh8w7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما